jonniv Svart 4.August.2010 Del på Facebook Svart 4.August.2010 Hei. Og gratulerer med ny båt. Håper den stod til forventningene. Men nå fikk jeg med meg at du hadde hatt dårlig erfaring med Quicksilver og Wave? Hvilken båt var dette og hva var problemet? Har selv akkurat kjøpt en QS 640 Pilothouse. Har små barn og såg på de høye sikre rekkene samt dekksplass og pris. Har enda ikke fått prøvd båten men vil jo gjerne ha tips om hva som kan være både bra og dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
whisper Svart 3.April.2023 Del på Facebook Svart 3.April.2023 abbor skrev On 16.1.2007 at 22.52: Kan absolutt anbefale denne båten. Den har samme skrog som min Antares 650HB. I tilegg er skroget i 620 skummet slik at det er enda stivere. Vil påstå en får mye for pengene ved å kjøpe en Beneteau Antares. Solide og greie bruksbåter. Sender du meg en IM med email adresse så kan jeg sende deg en test fra MBM av Antares 650 samt 7 av konkurentene. Har kjøpt en nesten 20 år gammel 620 som har levd et meget hardt liv som utleiebåt i Lofoten. I forbindelse med gjennomgang etter kjøp ble det boret en del 110mm hull for inspeksjon/drenering av teite hulrom uten drenering. gjennom disse hullene syns nevnte skum. Det er av typen lukkede celler og ligger løst med god klaring, så stiver ikke av før belastningen er svært høy. Skummet trekker ikke vann, men de fordømte lukkede hulrommene holder på vann. Dette er mellom skrog og stringere begge sider og under kahytt i kjølen foran skott under dekksluke. Drenering er lett å løse. den store skumklædden i kjølen hadde trukket så lite vann at den kan løftes med pekefingeren gjennom det nye inspeksjonshullet. vanninntrengning har skjedd via fuger mellom overbygg og dekk. Lett å fikse med å erstatte fuger. Mistenker denne vanninntrengning ikke er et problem på 650 pga annen kahytt og løsning på fuger tipper jeg. 620 er dobbeltsidig walkaround hvor overbygg og kahytt er to deler med mange meter fuger på dørk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.