Jump to content

Benetau Antares 620 en bra båt ?

Rastløs

Recommended Posts

Jeg er vel litt inhabil siden jeg har Beneteau selv, men beskrivelsene fra verftet når det gjelder Antares 620 er at den er uttestet ganske grundig av "nøytralt testpanel" (bestående av erfarne båtfolk uten tilknytning til Beneteau) på kysten av Frankrike under forskjellige værforhold.

Generelt er Beneteau nå i sin verdensomfattende lansering av motorbåter svært opptatt av å fremstå med sjødyktige båter.

Du kan ved et eventuelt kjøp sikkert be om å få inn i kjøpskontrakten at den skal kanseleres ved eventuelle dårlige sjøegenskaper.

Dette er en typisk fransk motorbåt, bygget av en av verdens største produsenter. I Frankrike er det ikke skjærgård, så sjøegenskapene er sikkert bra. Man ser av det høye forskipet at den er laget for å tåle endel sjø - selv om det sikkert ikke er behagelig.

Veldig praktisk med "bakdør", så slipper man alle knappene i kalesjen. Walk-around er også praktisk til hytte-bruk, fisking og småkjøring.

Har hatt Beneteau seilbåt som jeg var veldig fornøyd med. Bra kvalitet, god komfort og gjennomtenkte løsninger.

Go for it!

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Kan absolutt anbefale denne båten. Den har samme skrog som min Antares 650HB. I tilegg er skroget i 620 skummet slik at det er enda stivere. Vil påstå en får mye for pengene ved å kjøpe en Beneteau Antares. Solide og greie bruksbåter.

Sender du meg en IM med email adresse så kan jeg sende deg en test fra MBM av Antares 650 samt 7 av konkurentene.

Hvilke andre båter av samme type og samme pris konkurerer de med?

Stod å så på en slik båt i dag og inntrykket var at det var veldig kort fra baugen til båten nådde sin fulle bredde. Tenkte at dette må da slå noe voldsomt i motsjø, men det er kanskje ikke riktig??

Båten er konstruert for å takle de store dønningene i Biskayabukta. Slår noe i krapp sjø, fin i dønninger.

Konkurenter til Antares 650HB:

Ocqueteau 615WAC

Jeanneu 625 (tilnærmet samme båt fra samme verftsgruppe)

Quicksilver 630 Pilothouse

Quicksilver 640 Pilothouse

Arvor 215 (Inneborsmotor)

Hva er Antares 20?

Redigert av abbor (see edit history)

Du kjenner kanskje til at det er at nært samarbeid mellom Beneteau og Raymarine,

noe som gjør at du trolig kan få et svært prisgunstig tilbud på navigasjonspakke (dybde, autopilot, kartplotter,radar) dersom du ønsker noe av dette.

Jeg vil anta at du kan velge - dersom du ønsker å se mer på Antares 620 - mellom Yanmar og Volvo motor.

Tidligere ble de fleste Beneteau båtene levert med Yanmar motor,

men nå virker det som om Volvo har gått inn med spesielt gunstig prisavtale slik at Beneteau også leverer med Volvo motor.

Jeg vil tro at motorvalget blir det viktigste valget ditt dersom båten blir en Antares 620.

Beneteau båtene med utenbordsmotor selges av Suzuki Marine forhandlerene. Så det eneste valget det står mellom når det gjelder motor er 90 eller 115hk. Tviler på at Suzuki forhandlerene har noe samarbeide med Raymarine. Der jeg kjøpte min båt hadde de bare Garmin.

Utgaven med innbordsmotor heter nå Antares 6 Fishing.

Tviler på at det er noe ekstra rabatt å hente på båtmessa. Båtene selges til "kampanjepris" hele året.

Ta kontakt med MC & Fritidssenteret på Kongsberg, jeg oppnådde bra pris der.

Redigert av abbor (see edit history)

- Tenker det blir en tur til Son marina i løpet av helgen jeg. Så vidt jeg kan se så skiller det kun 20 cm på skroglengden mellom en 650 og en 620 . Jeg får ingen sjøtoalett eller liggeplass i cabinen, men ser jeg på antall ganger jeg faktisk har overnattet i en daycruiser ( det er kommelig nok i en 26 fots seilbåt fra 1981) ,så går vel det usedvanlig bra.

• 10 måneder senere...

Det er nokså en lang historie, men kort sagt: vi kjøpte først en Quicksilver, men måtte oppheve kjøpet pga mangler og lignende. Jeg anklager på ingen måte selgeren, det var faktisk Wave sin skyld (det tok jo månedsvis å skaffe det som manglet).

Så var det en båt til, som så fint ut i annonsen, men var vesentlig verre i virkeligheten... Tidlig på høsten fikk vi et ganske så bra tilbud på Quicksilver Pilothouse 640 fra Sverige, men med den dårlige erfaringen med Wave, valgte vi Beneteau Antares 650. Jeg har også kikket litt på Ocqueteau 615 og Merry Fisher, men de er litt for dyre for oss. Jeg har lest en god del informasjon om Antaresen og de fleste er fornøyd med båten, så jeg håper at det var et godt valg : :smiley:

Redigert av dumbass (see edit history)
01223.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...