Jump to content

Yanmar 2GM20, ettermontere temperaturmåler

Player 311

Recommended Posts

Jeg er den lykkelige eier av en god gammel sjøvannskjølt Yanmar 2GM20. Denne har bare alarm som sier ifra om motoren blir for varm. For å kunne følge litt med på temperaturen ønsker jeg å ettermontere en temeraturmåler, men er litt usikker på hvordan dette gjøres. Kan jeg bare bytte ut føleren til alarmen med en ny føler fra f.eks Wema og kople dette til en måler? Eller finnes det andre måter å gjøre dette på? Kunne godt tenke meg å beholde alarmen om det skulle bli for varmt, men da må jeg vel ha to følere?

By the way; i vinter har jeg valgt å la båten ligge trygt på vannet, og har aldri sovet så godt når det har blåst storm :sleep: Og som bonus har jeg fått mange flotte dager på vannet i vinter :flag: Fra nå av skal båten ligge på vannet om vinteren, det er helt sikkert :smiley:

Jeg har kjøpt Vema tempmåler med alarmbryter, men jeg vil prøve å bruke den gamle bryteren også, for på den nye går ikke alarmen før ved 95 grader, og det synes jeg var litt for sent. Tror den gamle alarmen går ved 70 grader. jeg målte det, men husker ikke helt. Med den gamle i bruk har jeg "litt å gå på". , når alarmen går.

Kjøpte wema og T-stykke som jeg satt inn der vannet går ut på vei til varmtvannsberederen. Blir vel en liten unøyaktighet pga termostat kanskje men slapp å tukkle med det orginale opplegget. Topolet giver tror jeg ikke kunne skaffes til min md 2020.

Fikk dog dugg i glasset på wemaen etter noen uker. Tok jo ikke vare på kvitteringen og hadde brukt sika ved montering så har bare latt det bli stående....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...