catano Startet 16.Januar.2007 Del på Facebook Startet 16.Januar.2007 Kan noen svare på det ? MVH Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
saga Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Mener å ha hørt at det er forskjell i åpningstrykket på dysene på disse motorene pga. ulikt kompresjonsforhold. Ved oppgradering fra A til B i forb. med motoroverhaling så har jeg lest at dysene må skiftes og dieselpumpen justeres. Tror det har vært nevnt også her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 B versjon har annet åpningstrykk, og anvender såkalte 2-stegs dyser. De går ikke om hverandre med A-versjonen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
catano Svart 17.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 <Takker. den e god. Avklart og takker. MVH Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
meto Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Fulstendig feil. To trins brennstoffventiler er på 22 og 44/300 ikke på 41. En 41b går utmerket med a brennstoffventiler. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 En 41b går utmerket med a brennstoffventiler.Det er mye mulig den går utmerket med A dyser men en av forbedringene på 41B motoren er nettopp 2-trinns dyser Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
meto Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 (redigert) Om du tar en a motor som ryker og putter oppi b stempler men forstsatt kjører på a dyser så er motoren helt røykfri. Om du så tar b dyser så vil ingen forskjell merkes. Dette er erfaring. Ingenting av dette "går an" egentlig da delenumrene ikke stemmer. Redigert 21.Januar.2007 av meto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Hvis meto er den jeg tror han er så har han helt sikkert rett i det han sier ang. dyser/stempler og A/B-versjon. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Er det slik at dieselpumpen følger dysetypen ? Altså, hvis man bytter til 41B dyser på en 41A motor, så må dieselpumpen justeres til B-spec ? Så da er det egentlig bare å bytte stempler, og samtidig også kanskje foringer, på en 41A for å begrense røyken ? Sikkert greit å ta resten av innvendige deler når man først har den oppe, men om man kun tenker på røyking så er det vel stempel og foring som gir maksimal uttelling ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.