Jump to content

Wallas safeflame 900 lager kun klikkelyder

M/B Shanty

Recommended Posts

Hei!

Monterte i dag en wallas safeflame 900 for lampeolje. når jeg slår den på kommer det kun klikkel lyder fra det jeg tror er pumpen. viften starter ikke, klarer ikke å suge parafin. helt friske batterier, og samme kabler som forige gang den virket. noen som har manualen på denne, eller noen gode tips?

Alf Kåre

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Ville forsikret meg om at det er skikkelig spenning helt frem til Wallasen. Sjekk om det er er spenningsfall mellom kabelskoen inn til wallasen og pluss på batteriet, sjekk også når wallasen står på og klikker. De er kresne på spenningen og de trekker en del strøm, har du en kontakt med eiring eller løs formindelse av noe slag, kan det være nok til at spenningen faller under terskelverdi når den begynner å trekke strøm og tenne. Hadde akkurat dette på en wallas jeg hadde tidligere, jeg kjøpte repsett og byttet det ene etter det andre, men når jeg la noen skikkelige kabler rett fra batteriet var problemet løst, det enkleste er ofte det beste, er det ikke slik det heter i Rema reklamen?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Jeg var plaget med en Wallas 2400 varmeapparat. Mulig det er samme prinsipp og samme type pumpe som kokeapparatet.

Jeg blåste inn i avluftingsslangen for å hjelpe parafinen frem til pumpa. Da klikkelyden skiftet karakter til litt mykere klikk, klarte pumpa å dra selv.

Jeg har et Wallas kokeapp.. Lurer ikke på om det heter 900U med ceramic topp.

Jeg mener bestemt av viften skal starte umiddbart etter påslag.

EN ting er sikkert - det blir veldig røykfylt hvis kokeapp "brenner" og vifta ikke går. Det kan oppleves ved å kutte strømmen til appararet når det går, eller nettopp er slått av. IKKE GJØR DET!

Det er viktig å påse at slangene ligger med fall hele veien fra apparatet og ned til tanken, ellers kan drivstofflyten stoppe opp. Husker ikke helt om viften starter samtidig med pumpen, men det er uansett pumpen man legger best merke til. Men husk at det tar en stund før den tenner etter at du har slått den på! Gi den noen minutter før du begynner å kjenne etter varme!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 4 måneder senere...

Dette lyder merkelig...begge viftene skal starte når du tenner...både luftmateviften og hovedviften. Tror ikke på dårlig spenning, for da hadde ikke pumpet tikket heller. Vil tro det muligens kan være dårlig kontakt i noen stikkere på kretskortet...sjekk disse, eller evnt. sjekket hele kortet

Redigert av jory (see edit history)
Har motsatt problemstilling på min wallas 1000, viften starter men ingen klikkelyd.

Er dette tegn på deffekt pumpe eller kan det være andre ting?

På 1800,2400 og 3200 er det her en liten rød knapp å trykke på, en slags termosikring..

Sjekk om du finner noe sånt på Wallasen din og.

(jada, de andre er varmere, men innmat i disse greiene er tilnærmet helt likt)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...