m/s draugen Startet 18.Januar.2007 Del på Facebook Startet 18.Januar.2007 Her kan dere se hvor vakkert og "livåt"vi har det om sommeren! Finnes det noen bedre her i dette vakre land? http://www.finnangerbrygge.no Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Å da fekk æ løsst på ræka.... Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Å da fekk æ løsst på ræka.... skaptrønder,utfløtta,eller noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Her kan dere se hvor vakkert og "livåt"vi har det om sommeren!Finnes det noen bedre her i dette vakre land? eller dette:Pøbben Bare et steinkast unna, her kan vi tøffe fra pøbb til pøbb. Jammen godt at det nærmer seg båtsesong igjen. Får rent vann i munnen av å tenke på en sommerkveld med perlende pils i glasset, på bryggekanten, mens sola glir ned i havet langt ut på Folla. Mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
emilskj Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Heisann, m/s draugen! Fint at flere bidrar til å vise fram vår vakre skjærgård! Kanskje du har noen bilder du kan dele med oss i tråden Bilder fra båtliv i Nord-Trøndelag Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
m/s draugen Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 eller dette:PøbbenBare et steinkast unna, her kan vi tøffe fra pøbb til pøbb. Jammen godt at det nærmer seg båtsesong igjen. Får rent vann i munnen av å tenke på en sommerkveld med perlende pils i glasset, på bryggekanten, mens sola glir ned i havet langt ut på Folla. Mvh Ella Ja,e de itl lækkert.Hi høtt å båt liggan inni brikksillan.Så de tek itj så læng ti før eig e uttpå "pøbben" Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Heisann, m/s draugen! Fint at flere bidrar til å vise fram vår vakre skjærgård! Kanskje du har noen bilder du kan dele med oss i tråden Bilder fra båtliv i Nord-Trøndelag Mvh Emil Takk for det.Er "klein"på data,så bilder som skal legges ut på,så må jeg vel ha en 14 dager på.Er jevnlig rundt disse farvann,å GUD så trivelig det er med alle disse(dere) trivelige folkene,på namdalskysten Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 skaptrønder,utfløtta,eller noe annet? Værflyktning. Fra Orkdal. Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 19.Januar.2007 Del på Facebook Svart 19.Januar.2007 Har visst noen røtter derifra jeg og, oldefar hedde fiskehandel og gjestegiveri i Overhalla i sin tid. Litt skaptrønder her og. Både fra Namdalen og Statsbygd. Ellers så ser jeg her at abstinensene topper seg.... Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
mor Amica Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Ja,e de itl lækkert.Hi høtt å båt liggan inni brikksillan.Så de tek itj så læng ti før eig e uttpå "pøbben" Hei m/s draugen Da vil æ nok tru vi hi tæftes på pøbben ein eller annan gong, vi i rederiet Amica hi tebrakt mang ein sammarkveld der . Det hende itj så reint sjelden æt vi stekk innom hamna på Brilsillan heller, når vi tar oss en liten runde sjøvein roint Elvalandet. Vi like å sjå litt på båtan i nærområdan. Heiti båten din Draugen? Ska sjå om æ sjer'n t sammarn. Mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
m/s draugen Svart 22.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 (redigert) Hei m/s draugenDa vil æ nok tru vi hi tæftes på pøbben ein eller annan gong, vi i rederiet Amica hi tebrakt mang ein sammarkveld der . Det hende itj så reint sjelden æt vi stekk innom hamna på Brilsillan heller, når vi tar oss en liten runde sjøvein roint Elvalandet. Vi like å sjå litt på båtan i nærområdan. Heiti båten din Draugen? Ska sjå om æ sjer'n t sammarn. Mvh Ella Det stemmer.Er ofte å se med en gul "river 350"med en 15 hk på.Den er fin å ha når vi ligger på svai.Den går i 22 knop,å vi tar småe avstikkere.Ligger ofte ved skogsøya modt i brakstad sundet.De små trives på stranden,pluss at det er behagelig med litt strand når man har med en AKTIV 2-åring. Har du vært i brikksillan da har du sett båten min ja.Har den som ligger ved brygga og naust,nabo med gammel skolstu.Det er jo bare 3 brygger der,min,Oddvar og Kolbjørn.Der er vi så ofte vi kan.Forlenget brygga mi med 4 meter i fjor,bygget den hjemme og fraktet den på biltillhenger.Trangt over Engan ja. Redigert 22.Januar.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 (redigert) Hei m/s draugen Da vet jeg hvor brygga di er. Vi trives også veldig godt på øyene i Brakstadsundet, både Bølet, Skogøya og Fosnes-Nordøya har fine strender og flott beliggenhet. Skal ta en titt i fotoarkivet mitt og se om jeg har noen bilder lagret elektronisk, slik at jeg kan legge de ut. Synes så absolutt dette nettstedet trenger noen bilder fra vakre Namdalen også. Ella Redigert 22.Januar.2007 av Amica (see edit history) Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
m/s draugen Svart 22.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 (redigert) Hei m/s draugenDa vet jeg hvor brygga di er. Vi trives også veldig godt på øyene i Brakstadsundet, både Bølet, Skogøya og Fosnes-Nordøya har fine strender og flott beliggenhet. Skal ta en titt i fotoarkivet mitt og se om jeg har noen bilder lagret elektronisk, slik at jeg kan legge de ut. Synes så absolutt dette nettstedet trenger noen bilder fra vakre Namdalen også. Ella heter båten din "amica",eller "ella" Men det spørs hvordan det går med båtlivet i år,da hytta skal bygges på.Kommer rederselskapet ditt på dugnad??????????????????? Redigert 22.Januar.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 heter båten din "amica",eller "ella"Men det spørs hvordan det går med båtlivet i år,da hytta skal bygges på.Kommer rederselskapet ditt på dugnad??????????????????? Båten vår heter Amica. Må vel ha en liten dugnad her i rederiet også, Amica er nemlig uten motor for tida. Motoren står i garasjen i påvente av en rask minioverhaling. Vi må prøve å bli kvitt noen oljelekkasjer, og skifte ut noen slanger. Vi får kanskje se om vi ser noen som jobber ekstra iherdig med hytterestaurering når, vi er innom Brisillian til sommeren . Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
m/s draugen Svart 22.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 (redigert) hei Ella. Bildet av båten deres på svai-er det på Seierstad?Synes jeg drar kjensel på gressvollen/holmen i bakgrunnen Redigert 22.Januar.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Ja bildet av Amica på svai er tatt på Seierstad, på en lånt fortøyning, før vi fikk lagt ut vår egen. Vår fortøyning ligger litt lenger syd (ca. 500m), på nord/vest enden av den holmen du ser i bakgrunnen. Vi har god utsikt til båten fra entrèvinduet hjemme i huset vårt. Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
mor Amica Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Hei! Jeg lovet visst i går å se om jeg fant noen bilder fra øyene i Brakstadsundet, men desverre fant jeg ingen i mitt eget arkiv, men på Fosnes kommunes hjemmeside ligger det mange fine bilder, og flere av dem er fra Brakstadsundet. Se under linken turistinfo på venstre side på åpningssiden, så finner dere flere idylliske bilder fra Namdalskysten. Mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.