Jump to content

Hjelp til valg av gps i båt!

Aquapro

Recommended Posts

Hei, jeg er snart en lykkelig eier av min første båt, og er derfor ute etter en gps til den.

Har sett på magellan xplorist XL og magellan roadmate 2200T.

Har noen erfaringer med noen av disse? Evt forslag til andre gps?

Vil ha best mulig gps, og størst mulig skjerm, men den må enkelt kunne tas ut og inn av båten.

Vil ha en som viser fart i tillegg til hvor jeg er hen.

Jeg kommer ikke til å bruke den til noe annet enn i båten. (oslo,vestfold)

Den bør vel og være sprutsikker.

Takknemlig for tips av alle slag..

Det du vel er ute etter i båt er en GPS med skjerm som viser posisjon mv. i kart, en kartplotter. Det er svært mange å velge mellom.

Jeg har en fra Garmin, svært mange bruker den, gode funksjoner, godt bilde, og den har scoret høyt i tester. Mye brukt i små og middels store båter. Vanntett. Festes i brakett skrudd i båten, tas av med et håndgrep. Fås med innebygget antenne for åpne båter eller båter med kalesje eller på annen måte uhindret adgang til satelittsignaler, eller med ekstern antenne/antenneledning. Kostet vel for et år eller to siden rundt 7000,-. Importør: www.belanor.no

Slik ser den ut:

1982_t2005_3_10_9_31_12_q90_f9_131x140.jpg

Har hatt Garmin 182C (har gått ut og erstattet av 192C tror jeg) og har nå en 2010. De er forholdsvis like å betjene. Synes Garmin utpeker seg med enkelt og logisk meny. Begge fungerer meget bra.

Om du skal kjøpe, kontroler den prisen du får mot: www.malfix.no Der pleier det å være gode priser.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Hei, jeg er snart en lykkelig eier av min første båt, og er derfor ute etter en gps til den.

Vil ha best mulig gps, og størst mulig skjerm, men den må enkelt kunne tas ut og inn av båten.

http://gpsbutikken.no

der har jeg kjøpt.veldig trivelige og hjelpsomme folk

Hadde vært en del enklere å hjelpe deg hvis du hadde fortalt hvilken båt du skal bruke denne på :wink:

Enig i det, leste ikke første innlegg, svarte bare på #5. (Skjermen har god oppløsning (320x480), men du bør ikke ha den for langt unna nesetippen).

i utgangspunktet var jeg ute etter magellan xl e.l men ser nå at kanskje garmin sine løsninger er bedre. Det jeg mente med størst mulig skjerm, var egentlig når vi snakket håndholdt. 172c og 276c har store nok skjermer trur jeg. er ikke ute etter no 15" skjerm e.l :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...