Aquapro Startet 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2007 Hei, jeg er snart en lykkelig eier av min første båt, og er derfor ute etter en gps til den. Har sett på magellan xplorist XL og magellan roadmate 2200T. Har noen erfaringer med noen av disse? Evt forslag til andre gps? Vil ha best mulig gps, og størst mulig skjerm, men den må enkelt kunne tas ut og inn av båten. Vil ha en som viser fart i tillegg til hvor jeg er hen. Jeg kommer ikke til å bruke den til noe annet enn i båten. (oslo,vestfold) Den bør vel og være sprutsikker. Takknemlig for tips av alle slag.. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Best mulig GPS og størst mulig skjerm lar seg vanskelig kombinere. Gode GPS'er har vanligvis ikke skjerm. Min Trimble har kun et lite tolinjers display. Må kobles opp mot PC for å vise posisjon i kartet. Til gjengjeld er den innenfor meteren. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Han mener sikkert kartplotter tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Det du vel er ute etter i båt er en GPS med skjerm som viser posisjon mv. i kart, en kartplotter. Det er svært mange å velge mellom. Jeg har en fra Garmin, svært mange bruker den, gode funksjoner, godt bilde, og den har scoret høyt i tester. Mye brukt i små og middels store båter. Vanntett. Festes i brakett skrudd i båten, tas av med et håndgrep. Fås med innebygget antenne for åpne båter eller båter med kalesje eller på annen måte uhindret adgang til satelittsignaler, eller med ekstern antenne/antenneledning. Kostet vel for et år eller to siden rundt 7000,-. Importør: www.belanor.no Slik ser den ut: Sitér dette innlegget Link to post
Aquapro Svart 19.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Takker for raske svar :) En slik en som den fra Garmin der virker lovende ja. Kommer den med innebygd batteribackup? Eller må den være tilkoblet strøm hele tiden? Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Noen modeller (bl.a. Garmin 276C som jeg har) har innebygd batteri som holder 12-15 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 172 C\CI er veldig god, vi har den, og den har vunnet en del tester og pleier å komme godt ut... Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 20.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2007 Har hatt Garmin 182C (har gått ut og erstattet av 192C tror jeg) og har nå en 2010. De er forholdsvis like å betjene. Synes Garmin utpeker seg med enkelt og logisk meny. Begge fungerer meget bra. Om du skal kjøpe, kontroler den prisen du får mot: www.malfix.no Der pleier det å være gode priser. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Aquapro Svart 20.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2007 Om du skal kjøpe, kontroler den prisen du får mot: www.malfix.no Der pleier det å være gode priser. Takk for link :) Der sparte du meg for 390 kr Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 20.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2007 I tidligere båter har jeg hatt 2 forskjellige Garmin og senere Magellan. Nå har jeg Raymarine. Har utvilsomt vært mest fornøyd med Garmin. Dette mest p.g.a. brukervennlighet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Noen modeller (bl.a. Garmin 276C som jeg har) har innebygd batteri som holder 12-15 timer. Garmin 276C har ikke akkurat stor skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Garmin 276C har ikke akkurat stor skjerm. Enig i det, leste ikke første innlegg, svarte bare på #5. (Skjermen har god oppløsning (320x480), men du bør ikke ha den for langt unna nesetippen). Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Hei, jeg er snart en lykkelig eier av min første båt, og er derfor ute etter en gps til den. Har sett på magellan xplorist XL og magellan roadmate 2200T. Har noen erfaringer med noen av disse? Evt forslag til andre gps? Vil ha best mulig gps, og størst mulig skjerm, men den må enkelt kunne tas ut og inn av båten. Vil ha en som viser fart i tillegg til hvor jeg er hen. Jeg kommer ikke til å bruke den til noe annet enn i båten. (oslo,vestfold) Den bør vel og være sprutsikker. Takknemlig for tips av alle slag.. http://gpsbutikken.no der har jeg kjøpt.veldig trivelige og hjelpsomme folk Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Hei, jeg er snart en lykkelig eier av min første båt, og er derfor ute etter en gps til den. Har sett på magellan xplorist XL og magellan roadmate 2200T. Har noen erfaringer med noen av disse? Evt forslag til andre gps? Vil ha best mulig gps, og størst mulig skjerm, men den må enkelt kunne tas ut og inn av båten. Vil ha en som viser fart i tillegg til hvor jeg er hen. Jeg kommer ikke til å bruke den til noe annet enn i båten. (oslo,vestfold) Den bør vel og være sprutsikker. Takknemlig for tips av alle slag.. Hadde vært en del enklere å hjelpe deg hvis du hadde fortalt hvilken båt du skal bruke denne på Sitér dette innlegget Link to post
Aquapro Svart 23.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Hadde vært en del enklere å hjelpe deg hvis du hadde fortalt hvilken båt du skal bruke denne på Båten er en Aquapro Raider 510. Liten RIB på 17 fot. Har bestillt med 75hk e-tec motor fra oslofjordservice. Sitér dette innlegget Link to post
Aquapro Svart 23.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 http://gpsbutikken.noder har jeg kjøpt.veldig trivelige og hjelpsomme folk takk for link :) Skal sjekke det ut. Sitér dette innlegget Link to post
Aquapro Svart 23.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Enig i det, leste ikke første innlegg, svarte bare på #5. (Skjermen har god oppløsning (320x480), men du bør ikke ha den for langt unna nesetippen). i utgangspunktet var jeg ute etter magellan xl e.l men ser nå at kanskje garmin sine løsninger er bedre. Det jeg mente med størst mulig skjerm, var egentlig når vi snakket håndholdt. 172c og 276c har store nok skjermer trur jeg. er ikke ute etter no 15" skjerm e.l :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.