OnkelDonald Startet 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2007 Styrbord og babord har jeg vel god kontroll på hva er for noe, men hvor på båten er fribord og dollbord? eventueller andre border det kunne være greit å kjenne til? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Boywonder Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Dollbord er det man kan gå på rundt båten. fribord er den delen av skroget på båten som er mellom vannet og dekket. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 (redigert) Fribord er skutesiden, altså mellen vannlinjen og fenderlisten/dekket. Dollbordet er, meg bekjent dekket, eller bordgangen rundt overbygning. Mulig jeg tar feil på det siste. Flere bord, tja det er der sikkert, alt etter hvor i landet du befinder deg (dialekter). Redigeret: Ser at Boywonder var her litt før meg. Redigert 22.Januar.2007 av Jensen_fra_Vest (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Mouche Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 dollbord, skandekk. Dollbord – egentlig en del av skandekket, men i norsk ofte brukt for hele skandekket – den ytre, forsterkede del av dekket som følger linjene i skutesida skandekk, ytre, forsterkede del av dekket som følger kurvaturen til skutesiden Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 over-bord.. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 ....om-bord.... uten-bord Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Gunga Din Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 dollbord, skandekk. Dollbord – egentlig en del av skandekket, men i norsk ofte brukt for hele skandekket – den ytre, forsterkede del av dekket som følger linjene i skutesida skandekk, ytre, forsterkede del av dekket som følger kurvaturen til skutesiden jag säger skandekk........kan oxo hete gångbord på gamle båter til skillnad fra en Catwalk ! sen har vi ju ' Centerbord ' på en del båter Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
hifo Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 (redigert) INNENBORD , WAKEBORD:-) Redigert 22.Januar.2007 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
OnkelDonald Svart 22.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 hehehe, takk skal dere ha, da har jeg fått klarhet i det :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 bord-e Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Astor har montert pjolterbordet akter for sosialt bruk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
OnkelDonald Svart 22.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Hehe, det er ikke så langt unna "ølbordet" hos meg Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Walter_S Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Ikke-mitt-bord ? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
olpi Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Du har vel sløye-bord? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 He-he! Jo, OLPI, har det. Og du har bordercolli på dekket av båten din! Åhhh - unskyld, så feil, det er selvfølgelig bare en colli uten bord..... ;o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
olpi Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 (redigert) Nei, det er en sheltie (Shetland sheepdog), relativt stor hannhund. De er jo ganske lik Collie`n, bare penere Redigert 22.Januar.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 22.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Den får iallefall plass på et bord om ikke annet Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Gunga Din Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 ........., men hvor på båten er fribord .? fribord er den delen av skroget på båten som er mellom vannet og dekket. her er ett eksempel på låga fribord.............. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
OnkelDonald Svart 22.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 heheh! ja for å være helt ærlig skal du vel ha balansen i orden for å gå på dollbordene på den "båten" også :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Apollo32 Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Flyter denne "farkosten" med stoppet motor mon tro ?? :flag_sw: :diving: :confused: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.