Krapyl Startet 5.November.2003 Link til dette innlegget Startet 5.November.2003 Leste på side 40 i Mandagens VG at NSSR betaler sin generalsekretær 850000 i godtgjørelse. Det er 1700 båteiere som betaler kontingent. Vel, de får finne en istedetfor meg for neste sesong. Dette vil jeg ikke være med på. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Lotus Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Generalsekretærer har mer lønn enn andre sekretærer Fleip til side. Dette er mye penger. For mye? Kanskje. Det er imidlertid markedet som bestemmer mye. Jobber man i Nordsjøen tjener man lite hvis man tjener 500.000. Ledere i større firmaer tjener gjerne en god slump. Er man redaktør i en mellomstor avis, tjener man omtrent det samme som genrealsekretæren. Redningsselskapet omsetter for omlag 500 millioner. Det gjør dem til en relativt stor bedrift. Alt i alt er det kanske ikke så veldig mye? Burde 500.000 være passende? 600.000? Halvparten av alle heltidsansatte tjener så mye at de betaler toppskatt. Det er godt over 300.000. Lotus Nå som generalsekretæren blir fylkesmann, er det jo greit for Redningsselskapet å finne en generalsekretær som har et visst snev av maritim tilknytning. En bondekone fra de indre bygder var ikke et idealvalg etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
H.H Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Det er en ting jeg ikke helt skjønner med redningsselskapet, nemmlig tittlene til lederene. De har en president og en generalsekretær, hva er egentlig forskjellen og hvem er sjefen til hvem? President høres jo igrunn ut som det høyeste man kan komme, og jeg så vidt jeg husker er det kun han jeg har sett på tv når det har vært noe. Men så vidt jeg vet det er generalsekretæren som sitter på toppen... Ellers så har stillingen som generalsekretær vær utlyst, så det er vel opp til alle og enhver å søke, dersom jobben frister. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Du er nok litt sent ute der. Er det ikke polfarer Monica som skal overta da? Forstår ikke at det med lønna er noe å snakke om. Synes ikke 850 er spesielt høyt lønnsnivå for en slik stilling. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Det er en ting jeg ikke helt skjønner med redningsselskapet, nemmlig tittlene til lederene. De har en president og en generalsekretær, hva er egentlig forskjellen og hvem er sjefen til hvem? President høres jo igrunn ut som det høyeste man kan komme, og jeg så vidt jeg husker er det kun han jeg har sett på tv når det har vært noe. Men så vidt jeg vet det er generalsekretæren som sitter på toppen... . Presidenten er leder for styret. Generalsekretæren er daglig leder, og sjef for kontoret. Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Det er en ting jeg ikke helt skjønner med redningsselskapet, nemmlig tittlene til lederene. De har en president og en generalsekretær, hva er egentlig forskjellen og hvem er sjefen til hvem? President høres jo igrunn ut som det høyeste man kan komme, og jeg så vidt jeg husker er det kun han jeg har sett på tv når det har vært noe. Men så vidt jeg vet det er generalsekretæren som sitter på toppen... Ellers så har stillingen som generalsekretær vær utlyst, så det er vel opp til alle og enhver å søke, dersom jobben frister. I organisasjoner er presidenten tillitsvalgt og øverste "politiske" leder. Generalsekretærer er ansatte og leder administrasjonen/sekretariatet. I fagorganisasjoner og lønnstakerorganisasjoner er lønninger på Lahnsteins nivå ikke uvanlig. I frivillige organisasjoner er dette et svært uvanlig lønnsnivå. Når det gjelder kommentarene om Lahnstein som "bondekone" etc. kan jeg forsikre at hun har satt seg i meget stor respekt, ikke minst hos mannskapene på Redningsskøytene og for øvrig hos alle som har erfart hennes fremragende dyktighet, menneskelighet, varme og omtanke. Hun er vel verdt hver eneste lønnskrone og vel så det! Når hun slutter, mister Redningselskapet en av sine dyktigste og mest markante generalsekretærer, mener nå jeg! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
bliss X Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Utfra det jeg har hørt har hun gjort en glimrende jobb. Sitér dette innlegget Link to post
sailor Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Utfra det jeg har hørt har hun gjort en glimrende jobb. Har ikke sett inn sitat, så jeg prøver nå så får vi se... Jeg er enig at hun har gjort en bra jobb. Men mener samtidig at det er viktig at en person fra med erfaring fra sjøfart innehar en stilling som denne. Likevel er det viktig med en frontfigur som er kjent, kan skape oppmerksomhet i media og som har ryggrad til å stå i mot storm har en slik stilling. På kysten var det i utgangspunktet en del reaksjoenr på at hun fikk denne stillingen. En dame som stort sett har null kjennskap til hvordan det er å ferdes på havet. Likevel må vi vel i ettertid kunne si at hun har gjort jobben bra. Kanskje synd at hun gir seg allerede nå?? Etterfølgeren bør være en person som har bakgrunn fra kysten, har ledererfaring, har mediatekke, kan korridorpolitikk, har evne og vilje til å stå på når det blåser som mest. Lurer dere på hvem dette er?? RØKKE :lol: Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Vi var vel mange som stusset litt da Lahnstein fikk jobben. Men når vi fikk tenkt vi oss litt om innså vel mange at dette må ha vært en innertier for Redningsselskapet. For du skal lete lenge etter en person med bedre kontaktflate mot såvel det politiske liv som næringsliv, og med lang og solid ledererfaring og evne til å å promotere og drive gjennom en sak. At hun er kvinne er jo også særdeles politisk korrekt i disse tider. At det så bekreftes at hun har gjort en strålende jobb er flott og forventet. Derfor er det synd at hun slutter etter så kort tid. Om polfarer Monica har det som skal til gjenstår å se. Men hun har jo vist utrolig besluttsomhet og gjennomføringsevne tidligere. Det blir spennende å se om hun har de rette lederegenskapene. Lønna? Kvalitet koster penger, og de færreste er så idealistiske at de ikke forsøker å ta ut den pris markedet mener de er verdt. Jeg synes på ingen måte Lahnstein har vært overbetalt, og vil fortsette å støtte Redningsselskapet, både som medlem av kystpatruljen, som fast støttemannskap, og ved andre anledninger. Neste gang kan de være jeg som trenger hjelp. Og trenger ikke jeg det så er det garantert noen andre som trenger det. Hver dag. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Syvert Svart 8.November.2003 Link til dette innlegget Svart 8.November.2003 Jeg synes på ingen måte Lahnstein har vært overbetalt, og vil fortsette å støtte Redningsselskapet, både som medlem av kystpatruljen, som fast støttemannskap, og ved andre anledninger. Neste gang kan de være jeg som trenger hjelp. Og trenger ikke jeg det så er det garantert noen andre som trenger det. Hver dag. Takk til deg KOB!!!! Jeg deler dine synspunkter fullt ut!Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.