Jump to content

Trekke om Båtputer ideer til farger!?

Sabeltann

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Har i kveld pakket ned mine to kabin stoler(orginal mørebas) samt alle utvendige puter.

De skal sendes til Skutas møbler i svolvær for omtrekking.

Har lett etter orginal stoffet fra 70tallet ingen jeg har vært i kontakt med til nå har klart og fremskaffe dette. Skutas møbler har visst fin service innstilling og jeg sender mine puter gladelig til andre endren av landet for og utført arbeidet hos mennesker som driver kunde behandling!

MEN: hvordan skal de se ut? tanken var og ha de beige og mørkegrønn slik som mørebas pleide og ha de...(kallesjen er og mørke grønn) dog slo det ned som en bombe her på søndag...HVA MED HEL TRUKKET mørkegrønne puter og stoler med hvite kjeder på puter og i stoler? Fargen er mørk skoggrønn knall fin farge i båten! passer til tepper og til kallesje.....

Er så i tvil! :headbang::confused:

Hva tror dere blir finest? er redd det skal bli for mye mørkegrønt og for dunkelt innvendig...

Har ett råd ta mailen eller tlf fatt og send/ring prisforespørsel.

Grunnen er at prisene varierer stort alt etter stoff og hvilke størrelser utforming en har på putene.

Enkle firkantede puter kan en jo nesten sy selv en kveld, vanskelige gamle mørebas stoler krever dog sin fagmann! (tror jeg ihverfall!)

vil nok tro at en må regne en 1000 lapp pr pute minst som et utgangs punkt, stoler for et par tusen pr stol... har pratet med noen som heller har kjøpt nye standard stoler da dette blir rimeligere..

Men har noen ideer om mørkegrønne puter blir tøft og fint!? hjelp meg!!

Jeg tror jeg ville gått for den lyseste versjonen, dvs. ikke helgrønne. Det blir som regel aldri for lyst, og i alle fall ikke under en mørkegrønn kalesje.

Generelt er jeg vel såpass konservativ at jeg synes det er kun 3 farger som passer i båt: marineblå, hvit og "edeltre". Hvis kalesjen din er på "oppsigelse" så ville jeg vurdert konvertering til helblått, evt. lyse puter med blå kanting.

MEN: hvordan skal de se ut? tanken var og ha de beige og mørkegrønn slik som mørebas pleide og ha de...(kallesjen er og mørke grønn) dog slo det ned som en bombe her på søndag...HVA MED HEL TRUKKET mørkegrønne puter og stoler med hvite kjeder på puter og i stoler? Fargen er mørk skoggrønn knall fin farge i båten! passer til tepper og til kallesje.....

Lys beige (nesten hvitt) med grønne kjeder høres fint ut. Mørk grønn kan bli litt massivt hvis det er rund baut.... tror detaljer i sterke farger er mer delikat og mer "moderne", selv om det jo er vanlig med blått også...

Bare ikke gjør som han som jeg skulle kjøpe båt fra i fjor sommer...Han hadde en Nildelv 24 og hadde akkurat kjøpt nye puter....i orginalt brunt!! Herregud så stygt... Da jeg kjøpte båt senere på sommeren var det heldigvis en med lys farge :-)

P

Jeg har sendt prisforespørsel på stolene, og det endte med nykjøp istedet ja, slapp med halve prisen. Sofaen derimot må jeg til pers å trekke om. Ikke så godt å få kjøpt dette ferdig :(

Så til spørsmål om tema: Tja, som designer av yrke er jeg vel av de få menn som faktisk mener at det finnes 1000 varianter av fargen grønn. Hvorvidt mørkegrønt trekk blir pent i båten din må jeg nesten se bilder av interiøret ellers og et eksempel på denne "mørkegrønne" fargen?

Farger på nett er vanskelig, har fått prøvebok tilsendt det hjalp.

Den mørkegrønne er skikkelig mørk skoggrønn, vil anta ca nsc 7020g30y sånn ca. Er skai som ser ut som oksehud. Hvite runde kjeder rundt alle puter. Har tre sitteputer og to rygg puter. Så for meg hvite kjeder i rygg og sittepute i stolene og...

Båten er beige av farge(gelcoat) all innredning er i mørk mahogny finer...sånn glatt som var på alle ferjer før i verden...

Har selv jobbet endel med farger i forrige jobb(drev stor maler sjappe) og tror fargene står fint til hverandre, men er som sagt redd for at det kan bli for mørkt eller og at det blir helt feil!

PS. har grønt hus, snart grønn bil, så kallesja forblir grønn! :wink: blått det er for alle de andre det!!!

Redigert av Sabeltann (see edit history)
PS. har grønt hus, snart grønn bil, så kallesja forblir grønn! :wink: blått det er for alle de andre det!!!

Har skiftet alle puter til blått,stoler i styreposisjon har beige skai og blått stoff...OG JEG SOM HAR GRØNN BIL!!!!!!

(Kombinasjonen av beige og blått ble veldig bra)

Har sittet og kikket litt på bildene ifra sommerferien, ønsker ikke og legge disse ut på nettet av personlige årsaker(ref tidligere tråd)

Men og se disse på nytt og med de nye fargene litt ibak hode ser jeg at det blir best med beige hovedfarge og at den mørke grønne blir en kant farge, dvs ha putene slik de var orginalt.

Takker alle for innspill! Nå virker forumet!!! :wink:

mørk grønn høres litt vel 70-tall ut. Klart det kommer jo igjen...men litt mer moderne vil jeg si beigetone, kanskje mot gult.

...om jeg skulle valgt av disse to....alternativt konservativt blått eller hvitt...

Kanskje mørk skai også lettere blir varmt i sola?

Pris på nytrekking av puter, kommer nok litt an på hvilket stoff man velger.

Jeg har 10 stk puter inne til omtrekking, hele salongen (og de var Grønne)

Nå skal der komme rød,hvit,gult i stiper breie striper.(hvis jeg husker rett/kona som bestemmer )

stoffet er i microfiber, som er så sterkt at det kan høytrykkspyles.

sterkere an alcantara, emn til havle prisen.(fordi det ikke heter alcantara-merkenavn)

Så prisen skulle bli rundt 8-10k. for jobben. skal hente dem i februar så da kan jeg forttelle mer.

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...