Jump to content

Hvor bor dere som er engasjert i dette forumet?

sailor

Recommended Posts

Det kan jag åta mig, jag börjar med systemet i Strömstad o så jobber mig söderut..........

:confused:Strömstad!!! - Man kommer da fra et møblert hjem! Ikke menger jeg med med horden av norrbaggar gjennom systemet i Strömstad! Man får jo ikke føttene på marken i trengselen der inne! :confused:

Nei, du må nok få med deg et par norske konsulenter her! Det som teller er eksempelvis om utleveringsstedet har åpent alle ukens dager, spesielt på søndager! Dernest hvor mange båtlengder der er fra brygga til døren til butikken! Selvfølgelig teller også tiden for å effektuere en ordre! :confused:

Uddevalla er ganske bra. I prinsippet kan man gå opp elva til pinnebåten butter i ei bro. Gjør fast der! På andre siden av gaten ligger *bolaget*. Tre båtlengder målt i luftlinje! Alt er på plass! :confused:

Savner litt fra andre landsdeler enn østlandet. Programmet skal være landsdekkende

Prøv med en episode nordfra: Fortøying av båt "longside" kai ved høyvann. Oppfølgende episode "6 timer senere".   :confused:

Selvfølgelig en søring i hovedrollen!  :confused:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Hvor er Telemarkskysten... Ytre Oslofjord eller Østre Sørland?  

Telemark har i alle fall ikke noe med Sørlandet å gjøre :lol:. Men jeg har aldri noen gang hørt om Østre og Vestre Sørlandskyst :wink:  Men ingen kritikk sailor. Denne pollen har engasjert oss :cool::wink:........selv om den har sporet av til et av de mest spennende og underholdende TV programmene som noensinne er planlagt. Gleder meg :wink:  

Fikk karret meg til PC'en i en nokså dårlig tilstand, men dette var god medisin. Men sofaen under pleddet blir nok neste igjen. :sad:

hadde vært intressangt og vite hvilken båt tupe medlemmene har også.

Kan ikke dy meg, men mener du å spørre om hva slags båt alle tynnhårede gamlingene her på forumet, medlemmene med "tupé" har? :wink::cool:

Lars H. :wink:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:cool:Strömstad!!! - Man kommer da fra et møblert hjem! Ikke menger jeg med med horden av norrbaggar gjennom systemet i Strömstad! Man får jo ikke føttene på marken i trengselen der inne! :wink:

Nei, du må nok få med deg et par norske konsulenter her! Det som teller er eksempelvis om utleveringsstedet har åpent alle ukens dager, spesielt på søndager! Dernest hvor mange båtlengder der er fra brygga til døren til butikken! Selvfølgelig teller også tiden for å effektuere en ordre! :lol:

Uddevalla er ganske bra. I prinsippet kan man gå opp elva til pinnebåten butter i ei bro. Gjør fast der! På andre siden av gaten ligger *bolaget*. Tre båtlengder målt i luftlinje! Alt er på plass! :lol:

Jag hade ju tenkt att dette ikke skulle bli noe hasteverk...................

Vi måste ju börje i norr o få med oss alle utskänkningsstellen hele kysten ner!  :nono:

O så måste vi ju checka store deler av sortimentet så att de ikke fått in noe dåliga varer! :wink:

O da tror jeg ikke vi kommer till Uddevalla förrän neste säsong's avsnitt eller möjligen året efter!   :sad:

Men kom o tenke på noe helt annet, vi måste ju ha med en prosjektbåt.................

Tror att Suzuki o Jokern....................skulle göre sig bra her!!!!!     :wink:

S/Y Gunga Din

Men kom o tenke på noe helt annet, vi måste ju ha med en prosjektbåt.................

Tror att Suzuki o Jokern....................skulle göre sig bra her!!!!!     :lol:

Jeg stiller, om enn i knallhard konkurranse med Dilla.  :lol:'

Mekke på ting er min "sterke" side, den bilen jeg har nå, er den eneste jeg ikke har "fixa" på..

Kanskje derfor den skal selges.. :smiley:

Suzuki - kan vel ikke akkurat bytte navn til " Toyota " heller   :lol:

No boat needed..

Re: Hvor bor dere som er engasjert i dette forumet « Svar #32 06. November 2003 21:50 » « Sist endret: 06. November 2003 22:01 av jada »   Sitér i svaret  Rediger  

--------------------------------------------------------------------------------

M/Y Ellen Marie :   Hvor er Telemarkskysten... Ytre Oslofjord eller Østre Sørland?  

--------------------------------------------------------------------------------

Telemark har i alle fall ikke noe med Sørlandet å gjøre . Men jeg har aldri noen gang hørt om Østre og Vestre Sørlandskyst   Men ingen kritikk sailor. Denne pollen har engasjert oss  ........selv om den har sporet av til et av de mest spennende og underholdende TV programmene som noensinne er planlagt. Gleder meg    

Fikk karret meg til PC'en i en nokså dårlig tilstand, men dette var god medisin. Men sofaen under pleddet blir nok neste igjen.  

jada  

Hei.

Enig i det der med sørlandet. Vart nok litt uklart - ja. TAnken var å få til ei fordeling på de som holder seg øst og vest om lindesnes. Dette oppfattes jo som et "skillepunkt" for mange.

Tanken var bra - men resultatet ikke så bra :smiley:

Det samme med Telemarkskysten. Beklager, men sånn går det når man sitter på andre sida av landet :lol:

Resultatet av pollen er likevel tydelig. Kanskje som forventet??

nei for pokker !

en slik har jeg hatt, det er ikke en bil, nærmere en tapetsert moped.

Har hatt 3 Suzukier, en av først nevnte, deretter en Vitara 1,6 LWB, og nå en Grand Vitara 2,0 LWB aut. Den eneste som kan defineres som bil, er den jeg har nå.

Men grunnet " endrede familiforhold" og ønske om å bruke MER penger på båt, og MINDRE penger på bil, skal den selges..

Suzuki - snart EX ?

No boat needed..

Bravo! Bil får aldri blitt noe annet enn et framkomstmiddel i mine øyne. :eek:

Helt enig  :eek:. Og høyt skattet i tillegg. De kunne like godt har lagt særavgifter på vaskemaskin og komfyr. Og kjøpe ny bil er for meg en plage, ikke noe som jeg liker å gjøre.

Nok om det  :smiley:

Hei

Men hva med jeg da? Jeg som har hatt 6 Opel'ler? Startet med en 12 år gammel Opel Rcord i -67 etter Lambretta 125cc scooteren. Har nå en Opel Astra Sportive stasjonsvogn. Kjedelig av utseende, men med en 1,8l OHC motor som yter 125Hp ved 6500 RPM, overasker jeg de fleste. 0 til 100 på 9,6 sec. og toppfart 205k/t. Har kun en fartsbot!

Koser meg imidlertid med snekke på sjøen i 8 knop (15 km/t)

Lars H.

Vestlandsveier alene i sprek bil er kuuult!!!

(hilsen en som blir 60 år om 14 dager)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Enig med der i at bil bare er til å komme seg frem med- om vinteren. På sommeren skal man kjøre motorsykkel. Skal hente ny (gammel) sykkel i morgen, og klargjøre for en ny sesong.

Toppen av sammenhengende lykke er å ta motorsykkelen ned til båthavne, båten til Tønsberg med noen kompiser, spille golf på Vestfold GK, drikke øl, noen timer på øyet, båt til Oslo igjen, og sykkelen hjem.

Bar esynd at det er 6 måneder vinter i dette landet.

Hilsen Ludde

Hei

Koser meg imidlertid med snekke på sjøen i 8 knop (15 km/t)

Lars H.

Vestlandsveier alene i sprek bil er kuuult!!!

(hilsen en som blir 60 år om 14 dager)

Marsjer man 8 knop for man for man vare nöjd...................... :eek:

Med en  seglare bestemmer man ingen tid ! Han kommer om han kan.............!   :smiley:

Husk, peker windexen  rakt fram, da er man på veg åt feil håll...............!

S/Y Gunga Din

Enig med der i at bil bare er til å komme seg frem med- om vinteren. På sommeren skal man kjøre motorsykkel. Skal hente ny (gammel) sykkel i morgen, og klargjøre for en ny sesong. ...Bare synd at det er 6 måneder vinter i dette landet.

Sykkel, det er saker. Hva slags sykkel skal du hente da? Opplevde forøvrig en artig lesefeil når jeg leste innlegget ditt. Jeg klarte å lese "Bare synd at det er 6 måneder vinter i dette landet" som "Bare synd at det bare er 6 måneder som virker i dette landet" :eek: Og enda har jeg ikke smakt på :smiley: heller. Men, med interesse for både båt, motorsykkel og golf, er jo egentlig dette ganske dekkende.

MVH

Batdilla

Som er overlykkelig over nettopp å ha funnet brukermanual på nettet til en brukt bærbar Cinet maskin jeg nettopp har kjøpt meg - det viste seg å være ei helt standard Asus maskin.

Til Lars H.

Kan ikke dy meg, men mener du å spørre om hva slags båt alle tynnhårede gamlingene her på forumet, medlemmene med "tupé" har?

Vel, de har nok ikke seilbåt kanskje.

Hadde vært artig og se fordeling av båttyper blant medlemmene, på lik linje med hvor medlemmene bor.

Det var bare et forslag.

PS. Det er jo lett og se hva slags båt type jeg har da.

Heisann,

Ser at Nord-Norge er tynt representert i forumet. Bor selv i Sør-Troms.

Her er det flott, golfstrømmen er innom og sørger for at båtsesongen varer hele året.

Har som sagt mulighet til å drive hobbyfiske året rundt, godt med fisk stort sett hele året.

MEN- jeg må tilstå at området rundt Oslofjord frister når sommeren er vrang.

Var på en kort båtferie i området rundt Horten-Tønsberg da jeg var i marinen og det var

TOPP.

Steve_Cooling (Som det er mye av i Nord)

Hei Dilla

Har investert i en gammel klassiker, en Kawasaki GT 750 fra 1985. Ganske morsom sykkel med ca. 80 HK og kardangdrift. Står nå på et motorsykkelverksted i nærheten for å ta en motorservice, og bytte et dekk. Deretter skal den hjem hit for litt småflikking, og omlakkering i originalfarger. Dette er mye moro for ca. 15.000 skal jeg si deg.

Jeg omskriver den forrige uttalelsen litt til at det er synd at det bare er 6 måneder det går an å ha det skikkelig moro på vår kantav landet.

Hilsen Ludde

Vi som bor her vest må jo prøve å spe på med litt saltvann i den delen av båtsesongen som østlendingene har båtene stående under "burka" :yesnod: :yesnod: :smiley:

De stakkar'ne går jo fullstendig glipp av den fineste delen av sesongen.....

mvh

Poseidon

(med varierende skrivekløe....)

Si ikke det Poseidon.Har byttet havn nå og tror den nye er tilnærmet isfri.Men det som teller

imot å hå båten i vannet om vinteren er at Kafteinen er bortreist i lange perioder.Og Ørnhild

stoler jeg ikke på når det gjelder å huske å måke av båten når det snør :headbang:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...