Batdilla Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 ...Har investert i en gammel klassiker, en Kawasaki GT 750 fra 1985. Ganske morsom sykkel med ca. 80 HK og kardangdrift. Står nå på et motorsykkelverksted i nærheten for å ta en motorservice, og bytte et dekk. Deretter skal den hjem hit for litt småflikking, og omlakkering i originalfarger. Dette er mye moro for ca. 15.000 skal jeg si deg.1985. Gammel. Klassiker. Hmm - hvor var jeg den dagen verden stakk fra meg? 1985 var jo bare noen dager før i foregårs det - kan ikke være gammelt da? Og hva gjør i så fall det meg til? Ihvertfall ikke tenåring. Skjønner ingenting jeg. Men alle som tar vare på gamle travere på rette måten fortjener ros. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Det er kommet inn 242 stemmer her. Hvor er dere 1490 som ikke har stemt Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 1985. Gammel. Klassiker. Hmm - hvor var jeg den dagen verden stakk fra meg? 1985 var jo bare noen dager før i foregårs det - kan ikke være gammelt da? Og hva gjør i så fall det meg til? Ihvertfall ikke tenåring. Skjønner ingenting jeg. Men alle som tar vare på gamle travere på rette måten fortjener ros. Er vel enig med batdilla her, men en sykkel fra 85 kan nok være/bli en klassiker det også engang i fremtiden. Det er jo godt det ble en Kawazaki da, i allefall siden valget ble Japansk. Selv holder jeg for det meste på med tyskere og to sylindre, selv annet med to hjul også dukker opp innimellom. Lørdagsmorgen hadde vi en meget fin tur på 2 hjul her, jeg og en kollega tok et par sykkler og fikk luftet oss liit, kjørte en drøye 15 mil. Været var upåklagelig, en rundt 27-28 grader og sol. Har faktisk ikke regnet eller vært overskyet her siden begynnelsen av april, men det kan jo snu seg... Utpå nyåret engang. Livet er herlig dere, bare synd det er så kort... Vel dagene er i allefall for korte, man får jo bare gjort halvparten av hva en hadde planer om. Maskinparken (2 hjul) min er her: http://wesmajervi.com/mc.html Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Batdilla Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 ...men en sykkel fra 85 kan nok være/bli en klassiker det også engang i fremtiden.Når jeg tenker tilbake til tiden rundt -85, er det to sykler som står for meg som sterke aspiranter til klassikere. GSX750R kom dette året og er forgjengeren til hver eneste R-sykkel som har kommet etter dette. Året etter slo Suzuki til igjen med RG500GAMMA - den første og siste firesylindrede squarefour totakteren med vannavkjøling. Med en tørrvekt på bare 154kg og en litereffekt på over 190hk, er det ingen som til dags dato har klart å være i nærheten av et slik effektuttak fra en serieprodusert standardmotor i en motorsykkel. Har selv en RG500 som er skremt opp i en litereffekt på nærmere 240hk. Heller ikke den går dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
CAT Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Når jeg tenker tilbake til tiden rundt -85, er det to sykler som står for meg som sterke aspiranter til klassikere. GSX750R kom dette året og er forgjengeren til hver eneste R-sykkel som har kommet etter dette. Året etter slo Suzuki til igjen med RG500GAMMA - den første og siste firesylindrede squarefour totakteren med vannavkjøling. Med en tørrvekt på bare 154kg og en litereffekt på over 190hk, er det ingen som til dags dato har klart å være i nærheten av et slik effektuttak fra en serieprodusert standardmotor i en motorsykkel. Har selv en RG500 som er skremt opp i en litereffekt på nærmere 240hk. Heller ikke den går dårlig. Du har glemt å fortelle hvordan du monterte den sykkelen i båten og hvilke fordeler du oppnåde med det. Venter spent på at tråden nærmer seg båtrelatert tema Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 10.November.2003 Link til dette innlegget Svart 10.November.2003 Hei Cat Parallellene finnes da mellom motorsyklister og båtfolk. Som eier av begge deler er sammenhengen helt åpenbart: Motorsyklister er alle en stor familie, og hilser på hverandre på veien. Har noen trøbbel er det alltid en som stopper og hjelper til. Akkurat som på sjøen, bortsett fra at vi ikke hilser så mye som tidligere. Noe vi har vært innom tidligere her på forumet. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Slagskibet Svart 11.November.2003 Link til dette innlegget Svart 11.November.2003 Baatdilla,skal du kjøre R sykkel så glem alt japansk. Forsikringa er sinnsyk høy men du kan unngå å bli flådd hvis du feks kjører Ducati SS.Fremdeles R sykkel men har ikke R i betegnelsen,det gjør visst greia for forsikrings selskapene. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 12.November.2003 Link til dette innlegget Svart 12.November.2003 Hei Cat Parallellene finnes da mellom motorsyklister og båtfolk. Som eier av begge deler er sammenhengen helt åpenbart: Motorsyklister er alle en stor familie, og hilser på hverandre på veien. Har noen trøbbel er det alltid en som stopper og hjelper til. Akkurat som på sjøen, bortsett fra at vi ikke hilser så mye som tidligere. Noe vi har vært innom tidligere her på forumet. Og om vinteren pakkar dei fleste sykkelen inn i burka eller stuar han bort i garasjen, medan vestlendingane gler seg til vintersesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.