Jump to content

Hvor bor dere som er engasjert i dette forumet?


sailor

Recommended Posts

...Har investert i en gammel klassiker, en Kawasaki GT 750 fra 1985. Ganske morsom sykkel med ca. 80 HK og kardangdrift. Står nå på et motorsykkelverksted i nærheten for å ta en motorservice, og bytte et dekk. Deretter skal den hjem hit for litt småflikking, og omlakkering i originalfarger. Dette er mye moro for ca. 15.000 skal jeg si deg.

1985. Gammel. Klassiker. Hmm - hvor var jeg den dagen verden stakk fra meg? 1985 var jo bare noen dager før i foregårs det - kan ikke være gammelt da? Og hva gjør i så fall det meg til? Ihvertfall ikke tenåring. Skjønner ingenting jeg. Men alle som tar vare på gamle travere på rette måten fortjener ros. :headbang:
Link to post

1985. Gammel. Klassiker. Hmm - hvor var jeg den dagen verden stakk fra meg? 1985 var jo bare noen dager før i foregårs det - kan ikke være gammelt da? Og hva gjør i så fall det meg til? Ihvertfall ikke tenåring. Skjønner ingenting jeg. Men alle som tar vare på gamle travere på rette måten fortjener ros. :confused:

Er vel enig med batdilla her, men en sykkel fra 85 kan nok være/bli en klassiker det også engang i fremtiden. Det er jo godt det ble en Kawazaki da, i allefall siden valget ble Japansk. Selv holder jeg for det meste på med tyskere og to sylindre, selv annet med to hjul også dukker opp innimellom.

 

Lørdagsmorgen hadde vi en meget fin tur på 2 hjul her, jeg og en kollega tok et par sykkler og fikk luftet oss liit, kjørte en drøye 15 mil. Været var upåklagelig, en rundt 27-28 grader og sol. Har faktisk ikke regnet eller vært overskyet her siden begynnelsen av april, men det kan jo snu seg... Utpå nyåret engang.

 

Livet er herlig dere, bare synd det er så kort... Vel dagene er i allefall for korte, man får jo bare gjort halvparten av hva en hadde planer om.

 

Maskinparken (2 hjul) min er her: http://wesmajervi.com/mc.html

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

...men en sykkel fra 85 kan nok være/bli en klassiker det også engang i fremtiden.

Når jeg tenker tilbake til tiden rundt -85, er det to sykler som står for meg som sterke aspiranter til klassikere. GSX750R kom dette året og er forgjengeren til hver eneste R-sykkel som har kommet etter dette. Året etter slo Suzuki til igjen med RG500GAMMA - den første og siste firesylindrede squarefour totakteren med vannavkjøling. Med en tørrvekt på bare 154kg og en litereffekt på over 190hk, er det ingen som til dags dato har klart å være i nærheten av et slik effektuttak fra en serieprodusert standardmotor i en motorsykkel. Har selv en RG500 som er skremt opp i en litereffekt på nærmere 240hk. Heller ikke den går dårlig. :confused:
Link to post

Når jeg tenker tilbake til tiden rundt -85, er det to sykler som står for meg som sterke aspiranter til klassikere. GSX750R kom dette året og er forgjengeren til hver eneste R-sykkel som har kommet etter dette. Året etter slo Suzuki til igjen med RG500GAMMA - den første og siste firesylindrede squarefour totakteren med vannavkjøling. Med en tørrvekt på bare 154kg og en litereffekt på over 190hk, er det ingen som til dags dato har klart å være i nærheten av et slik effektuttak fra en serieprodusert standardmotor i en motorsykkel. Har selv en RG500 som er skremt opp i en litereffekt på nærmere 240hk. Heller ikke den går dårlig. :lol:

Du har glemt å fortelle hvordan du monterte den sykkelen i båten  :lol: og hvilke fordeler du oppnåde med det. Venter spent på at tråden nærmer seg båtrelatert tema  :confused:

Link to post

Hei Cat

 

Parallellene finnes da mellom motorsyklister og båtfolk. Som eier av begge deler er sammenhengen helt åpenbart: Motorsyklister er alle en stor familie, og hilser på hverandre på veien. Har noen trøbbel er det alltid en som stopper og hjelper til. Akkurat som på sjøen, bortsett fra at vi ikke hilser så mye som tidligere. Noe vi har vært innom tidligere her på forumet.

Hilsen Ludde

 

Link to post

Hei Cat

 

Parallellene finnes da mellom motorsyklister og båtfolk. Som eier av begge deler er sammenhengen helt åpenbart: Motorsyklister er alle en stor familie, og hilser på hverandre på veien. Har noen trøbbel er det alltid en som stopper og hjelper til. Akkurat som på sjøen, bortsett fra at vi ikke hilser så mye som tidligere. Noe vi har vært innom tidligere her på forumet.

Og om vinteren pakkar dei fleste sykkelen inn i burka eller stuar han bort i garasjen, medan vestlendingane gler seg til vintersesongen.
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...