Tine IV Startet 6.November.2003 Link til dette innlegget Startet 6.November.2003 Kansje litt dumt og mase om alt men . Jeg tenkte og sjekke / bytte olje på gearkassa men finner ikke noe peilepinne . Men på toppen av kassa sitter det en stor og en litt mindre messingmutter kan det være den stoe mutter'n der eller er det til nodene ? Kunne jo skrudd opp og sjekka men sitti her og tenkt litt . Kansje litt lurt og spørre så det ikke blir for mye galt nedi der . Foresten går litt i surr ang hvor mye olje det er på kassa , hørt 1,5 liter og 3 liter ? PS: Har en Sandvik 28 /mAC ny for meg ,med 62 HK Peugot / VP MD 21 1982 mod TINE II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sebaldus Svart 6.November.2003 Link til dette innlegget Svart 6.November.2003 Peilepinne til gearet sitter ofte under mutteren man skrur av for å fylle olje. Regelen er vel å skru den ut, tørke av og så sette den ned igjen til gjengene begynner (altså ikke skru den nedi) for så å se på nivået. Slik har de i alle fall vært på den Yanmarene jeg har vært borti! Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 6.November.2003 Link til dette innlegget Svart 6.November.2003 Det er den mutteren som har et lite luftehull som du finner peilepinnen i Peilepinnen er et hult rør som er lufting for girkassa Offeranodene finner du på siden (babord) av kassen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.