Jump to content

Prosjekt: Scand 7600 Dynamic

Scand7600

Recommended Posts

Forresten testet de Windy 8800 i båtmagasinet i juni ifjor.

Der sa de at den var alt for lett i hekken med enkeltinstallasjon. Hvis dette også gjelder din 7800 er det jo sikkert også en fordel med dieselmotor for deg :yesnod:

Nå var vel 8800 i utgangspunktet konstruert (av E.Amble dersom jeg husker riktig) for dobbel installasjon, mens 7800, basert på Linges 23FC er bygd for singel.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ja takk for svar, det må jeg si... Jeg tror båten gikk ned på grunn av rift i havnekalesjen. Litt vann inn mellom den så er ulykken fort ute. Vet nesten ikke om jeg har lyst til å bruke den en gang. Synes uansett det er greit med skikkelig kalesje, og det har jeg jo også til den. Opplagspresenning har jeg og. Du verden så mye fint som fulgte med.. :-).

Jeg har iallfall en ønsket kjøpt annonse på Finn, så vi får krysse fingrene. Som noen nevner her så hadde det jo vært greit å begynne med det bakenfor "midten" først. Jeg kan jo i verste fall sitte på en krakk og fortsatt nyte bøljan blå til sommer'n. Heller det enn å ha en drit strøken lugar, mens jeg sitter oppi og ser dum ut på land.. :-).

Men nå skal jeg fortsette på den mest unyttige tingen på den nyoppstartede bloggen min, nemlig vise hvor mange skruer det sitter i en Scand, hehe...

Ikke glem å pusse opp maskinrommet nå da. Synes det er all for mange nypussede båter hvor maskinrommet blir avglemt. Hele båten ser strøken ut og når du letter opp luken over maskinen ser det helt for jxvlig ut, mørkt, trist og tilgriset. Vask det rent med kraftvask og få det primet og coatet i en lys farge, lys grå til hvit er bra.

Hallo ny medlem her :flag: Grattis med ny motor ,har selv bestilt steyr 256 til ny båten .Venter på Bayliner 2958 (fra USA) Med Bravo 2 drev og orginal Mercruser propell 19 3/4 19.så håper vi at vi har gjort et godt valg :crazy: Lurer på om noen her på baatplassen vet om noen som har 2958 i Trøndelagsområdet som det kan gå an og se i "virkeligheten (har bare sett bilder før vi kjøpte "herligheten" vår) :seeya:

Maskinrommet skal bli så fint atte... :-) Får en ikke gjort det nå får en jo aldri gjort det. Det sitter jo praktisk talt INGENTING i veien.. Alt er på land. Tenkte jeg skulle vaske med noe egnet ja. Tenker du på kraftvasken jeg mener jeg brukte til huset før jeg malte det i sommer? Jotuns? Har ikke tenkt så nøye på det ennå, litt for kaldt :-). Men prime og coate, hva tenker du på da?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...