Jump to content

Med båt og kamera rundt Bodø (film)

HaJ

Recommended Posts

Har som oftest med kamera på båttur. Har laget en liten film som en kontrast til vinter, snømåkking og frosne fortøyninger.

Musikken er Odd Børretzen. Låten alene er nok til å saliggjøre en frossen sjel som lengter etter varmere dager.

Noen av bildene har vært lagt ut på båtplassen tidligere, men skitt la gå!

Håper flere enn oss kommer i en god og fredfull båt-modus :smiley:

Koselig med så hyggelige tilbakemeldinger. Takk! :smiley:

Synes virkelig du skal ta turen nordover, Seilaren. Det er svært mange fine perler for båtfolk i Bodøområdet. Mange passerer distriktet her med

Helgelandskysten eller Lofoten som mål. Ligger kanskje en dag eller to i Bodø for bunkring og overnatting før de drar videre og går dermed glipp

av de utallige fine plassene vi har her. Mange nydelige strender, mange gode gjestebrygger og gode uthavner. For ikke å glemme at trengsel er

stort sett fraværende. Har hatt flere båtvenner fra andre steder i landet på besøk her og guidet dem rundt i skjærgården.

Tilbakemeldingene har vært: -aldri mer skal vi passere Bodøområdet. Neste gang skal det være målet for turen!

Uhemmet skryt av hjemstedet dette her.. (Igjen..) Men her er virkelig flott! :yesnod:

Ikke sant, Rogeri?

Sjyvottan og varmekjeldræssen ligg klar, og tanken e full. Så nu skal han bærre komme siganes. Satse på at han finn veien tel Skauvika i år å :fishing:

Det er litt slunkent med fisk i fryseren nå. Er ikke samme stasen å kjøpe fisk, den smaker tilogmed bedre den du har fisket selv.. .

Har fisket litt i Saltenfjorden, men savner bryggeplassen på nordsia og de mange gode fiskeplassene i umiddelbar nærhet. Der er det utrolig kort vei til ALT,

uansett om det er fisking, bading eller bare en liten midnattsol-tur.

Redigert av HaJ (see edit history)

Meget flott og stemningsfull samling av still-bilder. Det blir en opplevelse å se det på denne måten, og med fin-fin musikk som binder det hele sammen!

Hvordan "syr" du sammen bildene HaJ ? De fine overganger fra et bilde til neste. Hvilken applikasjon bruker du?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Artig å kunne "markedsføre" Nordlandskysten på denne måten :yesnod:

Kanskje flere av dere har filmer fra hjemtraktene som kan deles med oss andre?

Hei Walter_S:

Har brukt ProShow Gold version 2.0. Det finnes nyere versjoner av dette programmet (3.2), men det har vi ikke.

Det er ikke noe "proff-program"; enkelt i bruk og lett forståelig. ProShow Gold anbefales dermed også for de som

ikke er så veldig dreven med data.

Det finnes et mylder av overganger, men synes ofte det enkleste er det beste. Har derfor valgt -crossfade- over 2 sek.

HaJ skrev:
Synes virkelig du skal ta turen nordover, Seilaren. Det er svært mange fine perler for båtfolk i Bodøområdet. Mange passerer distriktet her med

Helgelandskysten eller Lofoten som mål. Ligger kanskje en dag eller to i Bodø for bunkring og overnatting før de drar videre og går dermed glipp

av de utallige fine plassene vi har her. Mange nydelige strender, mange gode gjestebrygger og gode uthavner. For ikke å glemme at trengsel er

stort sett fraværende. Har hatt flere båtvenner fra andre steder i landet på besøk her og guidet dem rundt i skjærgården.

Tilbakemeldingene har vært: -aldri mer skal vi passere Bodøområdet. Neste gang skal det være målet for turen!

Uhemmet skryt av hjemstedet dette her.. (Igjen..) Men her er virkelig flott! :yesnod:

Nydelig film.

Jeg kjøpte båten min på Tverrlandet, sør for Bodø, sist høst. Kjørte den hjem til Finnmark selv. Var også med og hentet en båt fra Trøndelag til Bodø. Lå et par dager i Bodø før jeg tok flyet hjem. Var også på sightseeing i skjærgården nord for Bodø. Jeg kan bekrefte at det du sier stemmer.

Fantastiske fine bilder du har der Haj og kan vise fram, du har vel ikke tilfeldigvis liggende bilder tatt fra kafe kjelen eller området der når straumen går? Da er jo ett skue i seg sjøl og spesielt i midnattsola og lyset. Sjøl så kjæm e fra enden av, saltenfjorden eller aller innerst. ( He he godt å skriv dialækt :seeya: ) Men utfløtta tel vestlandet... :flag:

rogeri skrev:
Flotte bilder HaJ!

Blir det oppsig på Skauvika i år, tror du??

:fishing:

Fina bilder,Kan det vara Skauvika norr om Bodö där jag brukade vara hos gammalonkel Nils som bodde presis

brevid butiken med en bilverkstad och smörebukk.Vika där man fångade flyndre och badade.

Fick vara med i båten och dra lina.

Vackra bilder :flag::flag_sw::fishing:

Odd

Hei Baracuda

Har ikke bilder fra Saltstraumen når "han går". Har filmet, men dessverre med analogt kamera. Nytt filmkamera står høyt på ønskelista, men så er det nå så mye artig man skulle hatt til båten også da... Knallhard prioritering :crazy:

Er du hjemmehørende der jeg tror, så har du kanskje vært hjemme på trebåtfestival? Er et fast innslag hver høst. :yesnod:

Hei oddkt

Det er trolig den Skauvika du mener :smiley: Inni vika ligger Kløkstad som har en av landsdelens (en av landets?) største og beste rorbuanlegg for private. Hjemmesiden til Kløkstad båtforeningen er under oppbygging, ellers hadde du sikkert funnet bilder fra området på siden deres.

EiriTo skrev:
Jeg kjøpte båten min på Tverrlandet, sør for Bodø, sist høst. Kjørte den hjem til Finnmark selv. Var også med og hentet en båt fra Trøndelag til Bodø. Lå et par dager i Bodø før jeg tok flyet hjem. Var også på sightseeing i skjærgården nord for Bodø. Jeg kan bekrefte at det du sier stemmer.

Vår hjemmehavn er nettopp Tverlandet :smiley: Og forrige båten vår ble solgt fra Tverlandet til Finnmark året før du hentet din. (Båt)verden er ikke stor!

Håper du er fornøyd med båten din. Hvilken båt er det du har?

Har gått kysten Vestlandet-Bodø da vi hentet den båten vi har nå. Eller vært i Lofoten og nordover tilog med Senja. Men vi har lyst til å legge sommerferien til Nord-Troms og Finnmark et år. Har sett en del bilder fra kysten hos dere, og det ser veldig forlokkende ut. :smiley:

HaJ skrev:
Vår hjemmehavn er nettopp Tverlandet :smiley: Og forrige båten vår ble solgt fra Tverlandet til Finnmark året før du hentet din. (Båt)verden er ikke stor!

Håper du er fornøyd med båten din. Hvilken båt er det du har?

Har gått kysten Vestlandet-Bodø da vi hentet den båten vi har nå. Eller vært i Lofoten og nordover tilog med Senja. Men vi har lyst til å legge sommerferien til Nord-Troms og Finnmark et år. Har sett en del bilder fra kysten hos dere, og det ser veldig forlokkende ut. :smiley:

Jeg har en Polar 29. Kjempefornøyd så langt. Litt er det jo å henge fingrene i, men det er bare kos.

Meget fin tur hjemover med den. Litt ruskevær siste biten. Det gjorde ikke noe. Fin sjøbåt.

Har selv tenkt å legge turen vestover til sommeren. Går utafor vestover og innafor tilbake. Kanskje så langt som til Lofoten. Vi er to båter i følge.

Fant et skriv og et kart i båten da jeg ryddet før vinteropplag. Det var et kart og informasjon til medlemmer av Tverlandet og Bodø båtforeninger angående pinsetur til Fleinvær. Året var 1998. Så kjempekoselig ut. Kanskje du hadde en finger med i spillet? :smiley: Verden er ikke så stor, nei.

Fine bilder av området utafor her finner du på STORFISKENS RIKE.

En tur rundt Sørøya er også med i sommerplanen.

Redigert: Skriveleif.

Redigert av EiriTo (see edit history)

Hei,

Kjempeflotte bilder, sitter her med en "rett i koppen" type "kremet fiskesuppe med skalldyr" hmmmm drømmer meg tilbake til sommeren som var og LENGTER til sommeren,

selv om jeg har båten ute hele året men en er jo på jobb og dagene er korte så dette lyser opp...... :drink:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Hei Haj.

Jeg har ikke vært hjemme på mange år men kommer fra Saltdalen og jeg tror nok at Kai Linde som er primus motor i trebåtbyggermiljøet og forfatteren av boken Tjærelukt og hammerslag i sikkert har hatt festivalinslag.

Jeg har arbeidet i flere år på begge skipsverftene som ligger der. og i boken fra saltdal står også beskrevet båtene som ble bygget på hjemgården min i øvre saltdal fra 1735 og fram til ca 1965. :flag:

EiriTo skrev:
Fine bilder av området utafor her finner du på STORFISKENS RIKE.

En tur rundt Sørøya er også med i sommerplanen.

Fin side du linker til. Var mye bilder her så jeg har hatt flere besøk innom, og er ennå ikke ferdig med Sørøya.

Har slekt på øya så jeg må se etter kjentfolk i samme slengen :smiley:

Var ikke med på pinsekonvoien i 98, men har vært med årlig siden 01. Et av årets høydepunkt når det gjelder fellesturer :cheers:

Håper været blir bra, og båtene problemfrie, slik at dere får en fin tur i sommer. Både trivelig og trygt å gå i følge med andre.

Godt at du er fornøyd med båten!

HEI Baracuda

Riktig som du sier at Kai Linde er aktiv under festivalen :yesnod: Det har også vært laget en film om han og båtbyggingen som har vært

vist på fetivalen tidligere.

Legger ut link til hjemmesiden hans Kai Lindes Båtbyggeri

Fin side! Kjenner nesten lukten av trevirket og tjære!

Du får legge turen nordover en gang den siste helga i august :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...