jutul Startet 2.Februar.2007 Del på Facebook Startet 2.Februar.2007 Når det gjelder rubbbing og polish har jeg som mange andre båten full av remedier som funker, men de de siste sesonger har jeg kun brukt 2 middler. Hugo`s som rubber med mye vann til gelcoat og mindre vann andre steder og jeg legger på en hardvoks utenpå dette. Utover i sesongen bruker jeg Hugo`s på flekker og dekker med hardvoks. Dette sparer meg for mange greier i båten, samt at jeg syntes Hugo`s funker bra som et universalmiddel, når det gjelder hardvoks har jeg ingen favoritt, men bruker helst tynt flytende. Er det noen som med sikkerhet kan si at det finnes en hardvoks som er bedre en andre? og ellers noen synspunkter på min rubbing metode? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 (redigert) Har forsøkt mange forskjellige produkter - også Hugos. Personlig har jeg endt opp med å bruke Star Brite Marine polish m/Teflon. Den er riktignok dyr, men meget god. Behandler båten to ganger før sjøsetting, og så holder båten seg faktisk like blank gjennom hele sesongen. For øvrig har jeg også benyttet produkter fra Biltema som er bra. Blandt annet en rensevoks. Denne renser og vokser i en operasjon. Må prøves. Redigert 2.Februar.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Jeg trodde MaxWax var tingen jeg. Sliter ikke Hugo på overflaten? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Hugos sliter på overflaten. Det er jo rubbing og inneholder dermed et slipemidler. Så en bør nok være litt forsiktig med å bruke dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bavaria 40 Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Har brukt samme metode med hugos og hempel higloss i flere år på gammle båten, jeg kan ikke se at hugos sliter synbart på gelcoaten, fikk derimot komentar i fra ny eier av båten at den var den beste båten han hadde sett med tanke på gelcoat og riper skader mm. Tror nok engstelsen for riper med bruk av hugos er noe overdrevet. Personlig har jeg kun gode erfaringer med dette produktet, hva med autosol som mange bruker er det ikke slipemidler i den også? Hvis det er noen som har andre erfaringer så er det fint om dere kan dele disse. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Kjenner flere som skryter veldig av Auto Glym sine produkter for båt. Rens, polish og sealer. Ser veldig gode resultater på kompisbåten, en 20 år gammel Windy. Kommer uten tvil til å bruke Auto Glym sine produkter på min egen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Jeg bruker Autosol til alt , utenom på brødskiva . Har tatt båter som ikke har sett ut etter flere år uten stell , kjørt på med Autosol og deretter hard glans fra Max Wax . Men iår lurer jeg litt på om det er på tide å bytte ut Max Wax'n , ikke fornøyd i fjor . Enten er det været eller hva det er , i fjor så hadde jeg på hardglans 6-8 ganger . Bare litt reinvær og dritten satt spikra , før så var det bare å tørke dritten av med en våt klut . Men som sagt sist sommer gikk ikke det , været eller hardglansen jeg veit ikke men tipper været . Så hvordan båten til Nor West var etter hardglans fra hempel , så tipper jeg går for Hempel iår . Håper det kan funke bra , det er litt mer å gå over på den nye skuta . Når jeg tenker meg om er det jæ¤#"#¤ mye mer å gå over , men det er jo egentlig bare gøy . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
jutul Svart 2.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Jeg trodde MaxWax var tingen jeg. Sliter ikke Hugo på overflaten? Jeg rubber ikke hele båten bare det som ikke går bort med vask og voks. Men inneholder ikke alle rubbere slipemiddel? det er jo det som liksom skal ta det som er grodd fast. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 i år prøver jeg for første gang Biltemas hardvoks på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Men inneholder ikke alle rubbere slipemiddel? det er jo det som liksom skal ta det som er grodd fast. Ikke alle. Det finnes både kjemisk og "mekanisk" rubbing. De fleste er en blanding av disse, men du finner i begge kategorier også. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 Har i dag polert 1 strøk av biltemas hardvoks under fenderlisten,det ser ut til og legge seg en hard og blank overflate veldig lett og arbeide med Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.