Jump to content

Legge ut flytebrygger med bølgebryter.

Fjordfrua

Recommended Posts

Hei

Her vi bur er det planlagt å lage ei ny havn / marina som vi sårt trenger. Problemet er at den må ligge nede ved sjøen og der er grunneigarane ikkje heilt einige :headbang::headbang:

Det er eit alternativ som har kome opp og det er å legge ut ein marina ved hjelp av bølgebrytarar. Meinar og ha lese i ei tidligare utgåve av "Båtmagasinet" at det var gjordt ein plass rundt omkring Molde. Der var det brukt nokre store rør trur eg.

Er det nokon her på dette glimrande forumet som veit om eller har høyrt om noke lignande, og eventuellt kan sende meg ein link / bilder eller noko som eg kan kome i kontakt med nokon som kan hjelpe oss.

På forhånd takk :flag::flag:

Du kan jo prøve et google søk på ordet bølgedemper, betong brygger, flytebrygger eller lignende så finner du nok det du søker etter. Selv tror jeg bølgebrytere i form av ekstra dype flytebrygger nok er det som vil funke best da med forbehold om at jeg ikke kjenner vær situasjonen der du bor

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Kanskje en telefon Skattøra Marina i Tromsø kan hjelpe. De har anlagt båtplasser på innsiden av en relativt kraftig bølgedemper (av isopor innstøpt i betong, tror jeg). Har selv båten liggende der, og det fungerer meget bra. Båtene ligger nesten helt i ro både når det er uvær og når store båter passerer. Det virker faktisk som om båtene ligger enda bedre der - med baugen mot det lille som måtte være i igjen av bølgene, enn de som ligger inn i havna og får restbølgene inn fra siden.

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...