Jump to content

Nyheter fra Nidelv

Bitteliten

Recommended Posts

Ny web side er lansert i disse dager. Ser veldig fin ut. Jeg får en feil i ie når jeg forsøker på velge båtmodell. Det er litt synd, for der ligger det info om den nye Nidelv 780 som skal lanseres på Sjøen for Alle i år :smiley: Noen andre som klarer å gå inn på modellsidene?

Nidelv 780 er basert på skroget fra nidelv 750. En velkjent resept for Nidelv - de gjorde jo samme med Nidelv 590 som er basert på gamle Nidelv 18.

780 får 4 sengeplasser under dekk, og en ganske fin og sporty form etter de bildene jeg så hos Morberg forrige helg. ulempen med å bruke 750 skroget er at det er et smalt skrig - bare 250 bredt, og det er jo ikke så bredt på en 25 fots båt.

hm - fant en snarvei inn til 780'en nå - fra web siden:

Lengde: 783 cm

Bredde: 248 cm

Høyde (over vannlinje): 185 cm

Dyptgående: 90 cm

Vekt: 2500 kg

Drivstofftank: 220 ltr

Vanntank: 90 ltr

Septiktank: 90 ltr

Dette er båten for den virkelig kresne! En ny, stor og romslig daycruiser med masse utstyr og virkelig gjennomtenkte detaljer. Her har du og familien alt dere trenger for langturer med masse båtglede. Fantastiske sjøegenskaper bringer dere sikkert fram over lengre strekninger. Leveres også med cabriolet kalesje

Om man ser på bildene av båten akterut ser man kanskje litt av arven fra gamle 750 - det er ingen gjennomgang til badeplatformen - man må gå i sofaen.

n780.jpg

n780_-2.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Det er antakelig en feil i scriptet på Nidelvs nye web. Jeg får en kjørefasefeil når jeg trykker på velg båtmodell i øverste menyen.

Om jeg derimot lar åpningsflashen gå seg ferdig så kommer det opp en meny nede i venstre hjørne der jeg kan velge båtmodeller direkte. Og da kommer jeg inn hvor jeg vil

Den nye web-siden til Nidelv er spennende. Som tidligere Nidelv-eier er jeg ofte innom - og har ventet lenge på at de nye sidene skulle være på plass.

En annen Nidelv-nyhet er jeg ikke like begeistret for. Her er den nye hardtoppen på den flotte klassikeren Nidelv 28 - og jeg er konservativ nok til å synes at den gamle og spissere passer myyyye bedre på denne båten:

nidelvny.jpg

Her er den gamle:

mm3_copy.jpg

Nidelv 28 har ikke gjennomgått mange store endringer siden 1980. Med dagens finish er den fortsatt en flott familiebåt. Men den nye hardtoppen mener jeg altså ikke er vellykket.

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Det er antakelig en feil i scriptet på Nidelvs nye web. Jeg får en kjørefasefeil når jeg trykker på velg båtmodell i øverste menyen.

Om jeg derimot lar åpningsflashen gå seg ferdig så kommer det opp en meny nede i venstre hjørne der jeg kan velge båtmodeller direkte. Og da kommer jeg inn hvor jeg vil

Hei.

Opplever du fremdeles denne feilen?

For meg ser det ut til at ting fungerer nå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...