Jump to content

Båt til 2 voksne og 3 barn

sun fun

Recommended Posts

Det er ikke mange båter under 30 fot som har skikkelig plass til fem. Faktisk ikke så mange i førti fotsklassen heller. Jeg kommer på Nimbus 3003 og Scand i farten. Jeg vil tro Scand blir vinneren her. Jeg har selv en 31 fots Saltø AC. Den rusler 19 på marsj. Den har veldig god plass til fire, men den femte ville havne i fotenden el. Men den blir ikke solgt på mange år.

Scand Baltic er en båt mange fremdeles er glad i,

det er en i din prisklasse på finn.no

http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=9...=3&tot=null

Marsjfarten på denne båpten er noe lavere enn hva du ønsker.

Ut fra de ønskene du har vil valget falle på en halvplaner med ganske kraftig motor.

Utfordringen blir å finne en innen din prisklasse.

Vi hadde i flere år en Scand Atlantic som tilfredsstiller dine krav til plass og fart, men jeg tviler på at du klarer å finne noen innen den prisklassen du skisserer.

Stiller meg i rekka blant dem som anbefaler Scand :flag:

Vi har hatt vår Baltic et år nå, og makan til praktisk båt når man har 3 unger på 8, 10 og 12 år :yesnod:

Alle har hver sin faste sengeplass som man ikke trenger å re opp om morgenen, og dessuten har man disse to sittegruppene.

Bordet nede i byssa er ungenes, og stort sett overfylt med leker :smiley:

Og så blir sittegruppa oppe brukt av oss voksne samt at måltidene inntas her.

Redigert av submiss (see edit history)

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Till 600000 max så vil jeg foreslå en eldre Baltic. Disse har Pantry oppe.

2 stikkøyer + svær salong forut som kan legges ned (plass til 3 barn der). + dobbel køye i aktercabin. Så da kan barna ha med seg 2 venner i tillegg.

Nyere Balticer har Pantryet nede. Her er babord stikkøye fjernet for å få plass til Pantry. Men i stedet fått separat dobbelkøye forut og en liten sitte gruppe nede.

Men tviler på om du kommer over noen av disse til 600 000,-

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Enig at Atlantic og Baltic er gode alternativer. Nimbus 3000 og 3003 er alt for trange til 5 på ferietur, spør du meg. Jeg vurderte selv en 3003, men fant ut at den var trangere enn Scand Nordic`n som vi tenkte å bytte ut.

Forøvrig bra båter som går fint i sjøen, men romslige vil jeg ikke beskylde de for å være :nonod:

En annen fordel med Scand båtene som er nevnt er at de har brede dollbord rund baut, og er trygge å bevege seg på.

Hva med en Sea Ray da???

Vi er en familie på 4 barn, 10,7,3,1 og 2 voksne som har feriert uten problemer :cheers:

Båten, en SD 270 er på 30Fot, 305 bred samt den har en stor stikkabin som ungene boltrer seg i. Videre har den en dobbel køye foran.

Sea Ray har en dyp V bunn, og er glimrende i sjøen :flag:

Farten? avhengig av motor, ca 30 knop. Pris, ca 500.000.

Jeg kan ikke forstå hvor det er plass til fem soveplasser i en Fjord. Her er det kun soveplass til to forut. Men de er jo glimrende for to da. Barracudaen har vel to trange stikkøyer i tillegg til salongen som må konverteres til dobbelseng.

Fjord'en har vel en rimelig stor akterkabin med både soveplasser og pantry. For noen år siden var vi 2 familier (4 voksne og 5 barn) på helgetur i en Wiking 28 (nesten samme båt som Fjord 880) og det gikk faktisk veldig bra selv om det var sent på høsten.

Jeg har Scand Baltic selv og tror det er den perfekte båten for oss (2 voksne og 3 barn). Har ikke fått prøvd den skikkelig med overnatting enda siden den ble kjøpt seint på høsten i fjor.

Redigert av omorv (see edit history)

:flag: Hei.

Jeg vil anbefale deg en Elwaro 9000,der får du en båt som har de samme målene som Scand baltic å i tilegg masser av fart,jeg hadde en ei gang med en kad 42 i å den var utrolig grei,toppfarten va ca 28 å da kan du sjøl tenke å økonomisk det blir å marsje i 20 knop.Den planet faktisk helt ned til 16-17 knop med den motoren.

Har nettopp solg min Fjord 27AC. He er det ekte 27 fot. Sovplass for 6. AC som er orginalt for to, men kan bygges om til tre. Mye stueplass, med rett motor marrsjer du lett på 20 -22 knop. God sjøbåt og prismessig kommer du lett i det nedre prisleiet som du nevner.....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Prøv å finn en båt med fem faste køyer - det er alltid litt ekstra mas når man å re opp sengeplasser i salongen. Ser at Nordan Family 27 ikke er med på listen ennå. Den anbefales sterkt. De fleste av båtene har dog noe mindre fart enn det du etterspør, men de størst motoriserte gjør borti 20 knop på maks, selvom det er delte meninger om sjøegenskapene i en slik fart. De fleste av denne typen er båter fra 1980 tallet, men det finnes også noe få eksemplarer fra både '90 tallet og enda senere. Ligger en 2003 modell til 630 000 på finn.no nå, med toppfart 17 knop. I forhold til foreslåtte Balticer får du da 20 år nyere båt til samme pris.

Båtmagasinet hadde for noen år siden en test hvor den får litt skryt.

Prøv å finn en båt med fem faste køyer - det er alltid litt ekstra mas når man å re opp sengeplasser i salongen.

Må berre få seie meg enig med dette, hadde tidlegare ein Fjord 880 og i den eller tilsvarande båt får du dette problemet. Har no ein Barracuda 1000HT (som vurderast solgt) med fem faste køyer, og det er ein klart bedre familie båt (vi er også fem) Barracudaen er også ein heilt lukka båt, noko som eg synest er eit must her på Vestlandet, i tilegg har den stor uteplass bak og lett for ungane å bade og komme seg opp i båten igjen. Eg trur det ikkje er så mange båtar på 33 fot som har dette til ein pris på rundt 800" Veit det er over ditt busjett, men hadde også satt meg ei maks grense på 650" men ein får klart mykje meir båt om ein går litt opp i pris. :yesnod:

Barracuda-1000HT.jpg

Har hatt Scand Baltic og har tre barn. ( Var da 13 og 15 år) Hadde den modellen med to stikk-køyer og pantry oppe/ute. Fungerte meget bra på 4 ukers sammenhengende ferie. Mor og far i dobbeltseng bak. Tvillingene som er yngst i stikk- køyer og eldstemann i salongen. Båten oppfattes som romslig og fin. Husk den er større en 29 fot.

Kritiske erfaringer:

Ble litt lei av å re opp i salongen men det var enkelt. Sengetøyet ble lagt i en stikk-køye ca. en meter fra salongen. Det er til å leve med. (Vi brukte salongen når det var kaldt eller når det regnet.) Ble litt lei av den intense varmen under kalesjen om morgenen en fin sommermorgen. Det ble som et telt med hensyn til varme. Det ble litt stress for en trøtt far. Dobbeltseng i akterkabin blir for kort hvis man er over 1.85 og ligger nærmest midtgangen. Plassen i dobbeltsengen mot babord båtside krever en havfrue på < 1,80. Skroget har en kant bak langs båtsiden som gjør at det har lett for å klukke når det er små bølger. Mor savnet innedusj.

Utpregede fordeler:

Pantry oppe (sosialt, bra når det er varmt, slipper stekefett/matlukt i salongen), god plass i forhold til båtstørrelse, kan gå rundt hele båten på yttersiden, koselig salong inne, akterkabin, 4 oppredde sengeplasser, god uteplass. Etter forholdene god takhøyde.

Båten kan trygt anbefales!!!!

Gi meg e-mailadressen skal jeg sende deg mange detaljerte bilder fra alle rom.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...