SveinHa Startet 9.November.2003 Link til dette innlegget Startet 9.November.2003 Hei. Er som alltid på utkikk etter ny båt og nå har interressen for Viksund 925/1000 Alfa oppstått. Er der noen som har erfaringer/meninger om disse båtene? Tenker ikke de generelle bruktbåt/motor sakene men mer spesielt denne båttypen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Rolf Yks Svart 22.November.2003 Link til dette innlegget Svart 22.November.2003 Eg har ikkje erfaring med denne båten, men eg synest det er underlig at ingen av forumets mange medlemmer har det heller Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 22.November.2003 Link til dette innlegget Svart 22.November.2003 Hei Svein, Jeg har ingen direkte erfaring å bidra med, men kanskje er en indirekte litt bedre enn ingenting? En kjenning av meg hadde vært losbåtmann på Utsira i mange år. På grunn av omlegging av tjenesten måtte han begynne å føre losbåten i Tananger. Siden han ville fortsette å bo på Utsira kjøpte han en slik Viksund for å benytte den frem og tilbake på jobb. Hans hovedanklage mot båten var at den var håpløs å styre. For å sitere ham ordrett: " 'an sjeine sånn at eg kann'kje rodla meg ein røyk - eg kann'kje tenna meg ein røyk eingong - før den jækla båten e' på himvei igjen!" mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
SveinHa Svart 22.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2003 Hans hovedanklage mot båten var at den var håpløs å styre.Det kunne være greit å vite hvilken Viksund det var snakk om. Jeg hadde tidligere en Viksund 31 kombisjark og denne kan godt karekteriseres som "håpløs å styre" og det gjelder jo gjerne også hekkapparatbåter i deplasementsfart..... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Poseidon Svart 22.November.2003 Link til dette innlegget Svart 22.November.2003 Hei Svein, Nei det var ikke en av de gamle 31-foterne, det var en av de plattgatterne som kom midt på 80-tallet med sånn "liksom-bulbbaug". Uten å være helt sikker så mener jeg å huske at den het 925. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Vingboni Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Har ein Alfa 1000, 1988 mod med ein Volvo TAMD 61A. Den er til salgs.finn 29148980 Den går godt spesielt i mot sjø,med sjøen på skrå i mot ,og vind ,har det lett for å bli drev over ripa, Med sjøen frå sida eller skrå aktenfrå vill den rulle litt som dei fleste båter med tverr hekk. Den er godt isolert for motorstøy,den har eit moderne undervassskrog med hengende ror og propell,og dette gjer at der ikkje er noko vibrasjoner i frå propell, Den har ein liten kjøl,og det gjer at den er styrbar (fråkopla) nesten heil til den ligg still. Den planer lett, og 306hk Volvoen tar den lett opp i plan, Den er heller ikkje så følsom på marsjfart om du har mange ombord. Har hat den i 21 knop (Gps) Som overnattingsbåt så er den luftig ,og ein får ikkje følelsen av klamheit eller for varmt som ein kan oppleve i liknende båter.God ventilasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.