Jump to content

Bella 7000 sunmar, noen som kjenner denne?

frihågen

Recommended Posts

en bra motor med 125 hk du ser på . jeg har en 98 mod med 96 yanmar og da er toppfarten ca 20 knop når jeg er alene ombord. med 3 personer og last detter den fort til 12 -13 knop. den er følsom for tyngde forut og med 3 i styrhuset vil den gå noe på nesa. du kan kompensere noe for dette med ballast i lasterrommet. det hjelper også meget å stå ute å styre for å unnga dette.

båten er trygg og forutsigbar og har et veldig kjekt og plant akterdekk.

jeg er positvt overrasket over sjø egenskapene. det fungerer også for 2 stk å overnatte for kortere tid.

• 3 år senere...

Hei

Jeg har mitt første spørsmål/innlegg her på forumet og er litt usikker på hvordan jeg går frem. Jeg trenger i hvert fall hjelp til en del spørsmål ang en helt ny Bella 7000 Sunmar som jeg lurer på å kjøpe.. Jeg prøver å finne ut mest mulig om denne båten, men finner lite tester. Er den bra i sjø? Er den rank? Jeg har lest at den legger seg over på siden ved max fart og funker ikke opptimalt når farten er over 17 knop. Stemmer dette? Jeg trenger å vite mest mulig siden det er snakk om mye penger og jeg kjøper ikke uten å hvite hvordan den er.Kan få teste den når jeg kommer hjem, men finner ikke det samme på en liten stund som andre har funnet som har hatt båten gjerne flere år.

Håper noen med en slik båt kan svare meg

mvh

Endre

Takk for svar. Jeg har nå fått tak i en som kjøpte en Bella Sunmar i 2009. han kommer hjem fra jobbreise lørdag og da håper jeg å få vite litt mer.. De jeg har hørt til nå er positivt.Ser ikke ut som det er solgt så mage av denne typen Bella. Jeg har en Arvor 215 som egentlig en bra båt, men vil ha en som er litt mer isolert i hytte og som bråker litt mindre. Og jeg tror at Bellaen er bedre i sjøen.

Skal bruke den mest til hobby fiske hele året.

Hatt en slik i 3 år, -98 til -01 tror jeg det var.

Mye sjøbråk pga butt i baugen, farten går fort ned i mye motsjø.

Kostet ca 350', solgte for det samme.

Er for avhengig av lever og nyrer til å kjøpe en slik igjen, men er du innstilt på rolig gange avpasset forholdene, får du en båt/motor du kan stole på. Lykke til.

Kankje den bråker like mye som den jeg allerede har da. Det er helst motorbråk ved høy fart som er problemet med den, men det er klart at senker en farten fra 21 til 15 knop så blir jo alt roligere. Kanskje jeg bør beholde den ett år og to til for å sondere terenget mer. Men som fiskesjark og hyttebåt ser Sunmaren bra ut.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...