jutul Startet 6.Februar.2007 Del på Facebook Startet 6.Februar.2007 Hei...Kalesjen på min Barracusa er innsausa av møkk, båten har ligget ute i Oslo flere sesonger. Vet noen om hvem som gjør dette i Oslo området med impregnering. Skal den leveres på vannlig renseri? Jeg vet at flere vil skrive at jeg kan gjøre det selv, men den er virkelig møkkete, blir det like bra som å levere den inn? Sitér dette innlegget Link to post
che Svart 6.Februar.2007 Del på Facebook Svart 6.Februar.2007 Se en tidiligere lenke om dette fra desember i fjor. Jeg har selv levert min kalesje til rens, imprignering og reparasjon av søm hos Rønsdal i Asker. Har hørt flere har god erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 6.Februar.2007 Del på Facebook Svart 6.Februar.2007 (redigert) Disse bruker jeg..... Alf Hansen as O.H. Bangsvei 54-58 1363 Høvik Telefon 67 51 24 10 Telefax 67 51 24 11 E-post oslo@alfhansen.no Ligger mellom X&Y stasjonen og Høviksenteret. Redigert 6.Februar.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Tjond Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Har samme utfordring selv. Hva koster en slik jobb i kroner og øre? Bor i Oslo-området selv så nevnte steder passer jo bra. Andre steder som kan anbefales/kontaktes? Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Tjond Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Hei...Kalesjen på min Barracusa er innsausa av møkk, båten har ligget ute i Oslo flere sesonger. Vet noen om hvem som gjør dette i Oslo området med impregnering. Skal den leveres på vannlig renseri? Jeg vet at flere vil skrive at jeg kan gjøre det selv, men den er virkelig møkkete, blir det like bra som å levere den inn? Ingen som har gjort dette selv (??) Har samme utfordring selv. Hva koster en slik jobb i kroner og øre? Bor i Oslo-området selv så nevnte steder passer jo bra. Andre steder som kan anbefales/kontaktes sentralt ØSTLANDSOMRÅDET? Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Gudrun Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Vel, ifølge produsenten av min kalesje var det å fylle badekaret med lunkent vann, tilføre Biotex og la kalsejen ligge i bløt noen timer. Deretter var det å bruke en klut eller myk børste å vaske hele kalesjen. Skylling og atter skylling med reint vann..... Tørking og påføring av impregnering ihht. instruksjonen på boksen. Og avslutte med tørking...... Men finnes sikkert like mange varianter av dette som det finnes båteiere..... Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Takk for svar Gudrun. Men har ikke badekar lenger. Kun steamkabinett. Karet blir nok i minste laget for den jobben. Men at det blir billigere, ja det ser jo jeg også. Noen som "leier ut" badekaret sitt? Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
GeirFrode Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Ingen som har gjort dette selv (??) det var da voldsomt....... Prøv et søk på kalesjevask, så skal du se du får ganske mye å lese på en stund framover. Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Done! Takk for tipset, noe jeg ikke greide å tenke på der og da. Beklager men hodet var litt på etterskudd. Og beklager mitt "hyl". Unødvendig av meg. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.