Jump to content

Plotteren slår seg av når motoren startes

La Digue

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg poenget med termosikring? De jeg har sett er enten engangs: kretsen blir brutt dersom temperaturen blir for høy, og så må termosikringen byttes. Den andre typen har en knapp som man trykker på. Ingen av delene høres spesielt egnet ut til å regulere ladestrøm - hva er det jeg ikke har forstått her?

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Hva slags plotter har du? En bekjent av meg hadde samme problem med en Horizon-plotter kjøpt hos Seatronic. Vi prøvde det meste når det gjaldt feilsøking/forbedring av det elektriske anlegget i seilbåten helt til vi fikk beskjed fra Seatronic at det fantes en SW-oppgradering som løste problemet!!! Tro det eller ei, men det var dette som skulle til - har ikke hatt problemer med at plotteren slår seg av ved motorstart etter dette.... Var tydeligvis satt en alt for høy spenningsterskel i plottersw som gjorde at den slo seg av....

Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic

Beklager at jeg ikke stilte dette spørsmålet mye tidligere i tråden, nemlig om hvilken plotter du har.

Seatronic opplyser at dette som du omtaler kan være en typisk "softvare" feil - også for Navman plottere.

De (Seatronic) oppgraderer softvare for plottere kontinuerlig - men du må enten sende plotteren dit eller møte opp personlig i Moss (torsdag er langdag hos dem).

Det er vel verd å forsøke dette før det monteres ulike tekniske løsninger ombord.

Likevel holder jeg på argumentet om eget forbruksbatteri.

Redigert av roaldbj (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...