Jump to content

Forslag til valg av septikktank på 40-50 liter

SF

Recommended Posts

Hei, jeg er på jakt etter en septiktank på 200x400x500mm opp til 250x450x600mm.

Kjøpte først en i plast fra Nopro på 70 liter, men denne var 290mm høy og gikk ikke inn i motorrommet.

Fikk byttet denne og bestilte så en syrefast fra maritim.no på 40 liter. Denne passer men maritim er utsolgt og de vet ikke når de får inn nye.

Noen som kjenner til andre alternativ i gasstett plast (må være god kvalitet) eller syrefast innenfor målene gitt over. Helst til under 2000,- inkl stusser.

Tips mottas med takk. :cheers:

NB!! Tankene fra SeaSea er ikke syrefast så de er ikke et alternativ for meg :nonod:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Tankene fra SeaSea er oppgitt laget i "rustfritt". Jeg har hørt at vanlig rustfritt kan være enda bedre egnet enn syrefast til septik, så jeg hadde ikke vært så redd for det.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Tankene fra SeaSea er oppgitt laget i "rustfritt". Jeg har hørt at vanlig rustfritt kan være enda bedre egnet enn syrefast til septik, så jeg hadde ikke vært så redd for det.

Vanlig rustfritt ruster som bare f...... med blanding av sjøvann og urin i tanken. Kan det være trygt? Så noen bilder her på båtplassen av en slik og den var helt brun av rust oppi.

Dersom du har lite plass, finnes det tanker som er formet slik at de omslutter toalettskålen på under siden. Denne tanken utnytter plassen rundt skålen.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Gå ikke over bekken etter vann. Gå heller over haugen. Watski-forhandleren "på andre siden" i Stavanger, ute mot Lervika, har den tanken du skal ha.

Har alt vært hos Siddis som påpekt av av jolo, tanken jeg kjøpte der passet ikke og den syrefaste de kunne skaffe var veldig dyr.

Ville bare sjekke hvilke andre alternativ som finnes. Så lenge Siddis må bestille så kan jeg gjøre det samme selv :wink:

Redigert av SF (see edit history)

Dersom du har lite plass, finnes det tanker som er formet slik at de omslutter toalettskålen på under siden. Denne tanken utnytter plassen rundt skålen.

Jeg har sett på disse og, men de er ikke en spessielt gunstig løsning synes jeg. Jeg har plass til septik men har noen begrensninger på størrelse.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...