Slagskibet Startet 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2007 Når nøden er stor så spør på baatplassen. Trenger en mann som kan sveise aluminium på en nybygd daycruiser. Det som må gjøres er å sveise tunell for baugpropell, motorfester, noe greier på dassen, drenering for luker på akterdekk og hva som ble beskrevet som en del annet "småtteri". Båten er pt bare et nakent umalt skrog så tilgang til stedene det må sveises burde være grei. Akkurat nå står båten på Henriksens Mek. i Tønsberg. Dassen,baugpropell og motor MÅ være innmontert til 1ste april så det haster med å finne en til å sveise. Betalingen vet jeg ikke noe om,men jeg tror ikke eieren vil være gjerrig akkurat. Går sikkert an å få haiet til seg noe båtutstyr eller ekstra kroner for jobben. Antar at jobben kan gjøres hos Henriksens Mek., hvis ikke så må jobben gjøres på Tjøme med lånt sveiseutstyr fra Henriksens Mek. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Jeg sveiste en del aluminium for mer enn 20 når siden. Tig eller mig, dimensjoner? bilder? Så vi kan se åssen det går, jeg er absolutt siste reserve. Jeg har ikke tilgang til eget sveiseapparat. Er delene tilpasset eller må man være smed også? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 7.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Skal undersøke Gladiator. Jeg tror allt er klart og bare til å sveise fast så går utifra at alt er bare å sveise. Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 8.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2007 (redigert) Synd at jeg sitter her oppe i Lofoten, ellers kunne jeg ha hjulpet deg med dette.... Du får sponse turen så kan jeg ta meg noen dager der nede og hjelpe deg Tips! Finn deg noen som er Sertifisert,så får du jobben skikkelig gjort Legger ved et par bilder av hvordan jeg pleier å gjøre det..... Redigert 8.Februar.2007 av VortexSurfer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2007 Å få deg sydover er det minste problemet Skal avgårde å se på båten i dag og snakke med verkstedet som ikke har tid til å gjøre jobben ferdig. Hvis båten skal i privat eie så holder det antagelig med en erfaren alu sveiser - sertifikat eller ikke sertifikat. Utifra data tegningene så ser det ut til å være lik båt som Henriksen bygde for Havnepolitiet i Oslo for en 3 til 4 år side. Og skal dette bli politibåt så bør det ihvertfall være en sertifisert sveiser som gjør jobben . Stort sett det eneste jeg vet akkurat nå er grovt om hva som skal gjøres og når de tekniske installasjonene må være ferdig og at båten skal leveres til eier i Brevik/Porsgrunns området. Det jeg syntes er rarest er at den ikke skal primes og males innvendig før tekniske installasjoner gjøres. Lurer på hvorfor det gjøres sånn ? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 9.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2007 Hei. Jeg hadde jobbet sveiser og platearbeid kun stål (ikke alum.)4 år Bergen Mekanisk Verksted (stor tankskip)ca 30 år siden. Firma var konkurs og nedlagt. Det er her idag.Det var fint tid da jeg traff kona og flyttet til Oslo. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.