Jump to content

Aluminium sveising på daycruiser.

Slagskibet

Recommended Posts

Når nøden er stor så spør på baatplassen. Trenger en mann som kan sveise aluminium på en nybygd daycruiser. Det som må gjøres er å sveise tunell for baugpropell, motorfester, noe greier på dassen, drenering for luker på akterdekk og hva som ble beskrevet som en del annet "småtteri".

Båten er pt bare et nakent umalt skrog så tilgang til stedene det må sveises burde være grei. Akkurat nå står båten på Henriksens Mek. i Tønsberg. Dassen,baugpropell og motor MÅ være innmontert til 1ste april så det haster med å finne en til å sveise.

Betalingen vet jeg ikke noe om,men jeg tror ikke eieren vil være gjerrig akkurat. Går sikkert an å få haiet til seg noe båtutstyr eller ekstra kroner for jobben.

Antar at jobben kan gjøres hos Henriksens Mek., hvis ikke så må jobben gjøres på Tjøme med lånt sveiseutstyr fra Henriksens Mek.

Synd at jeg sitter her oppe i Lofoten, ellers kunne jeg ha hjulpet deg med dette.... :yesnod:

Du får sponse turen :wink: så kan jeg ta meg noen dager der nede og hjelpe deg :wink:

Tips! Finn deg noen som er Sertifisert,så får du jobben skikkelig gjort :yesnod::cheers:

Legger ved et par bilder av hvordan jeg pleier å gjøre det.....

P1030342.jpg

P1030626.jpg

:cheers:

Redigert av VortexSurfer (see edit history)

Å få deg sydover er det minste problemet :lol: Skal avgårde å se på båten i dag og snakke med verkstedet som ikke har tid til å gjøre jobben ferdig. Hvis båten skal i privat eie så holder det antagelig med en erfaren alu sveiser - sertifikat eller ikke sertifikat. Utifra data tegningene så ser det ut til å være lik båt som Henriksen bygde for Havnepolitiet i Oslo for en 3 til 4 år side. Og skal dette bli politibåt så bør det ihvertfall være en sertifisert sveiser som gjør jobben . Stort sett det eneste jeg vet akkurat nå er grovt om hva som skal gjøres og når de tekniske installasjonene må være ferdig og at båten skal leveres til eier i Brevik/Porsgrunns området.

Det jeg syntes er rarest er at den ikke skal primes og males innvendig før tekniske installasjoner gjøres. Lurer på hvorfor det gjøres sånn ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...