Risor23 Startet 8.Februar.2007 Del på Facebook Startet 8.Februar.2007 Hvor bør man leite etter dette? Har foreløpig sett på www.finn.no har til d.d. en Risør 23, men for min del vil jeg forlenge sesongen og ha større mulighet til å fylle båten med gadgets. Som radioamatør, IT-konsulent og båtinteressert må det mye duppeditter til.(vhf, kartplotter, HF radioer, GPS, gjerne radar m.m..) pris. max 100 000 kr i første omgang. Vil helst ha en lukket båt sånn at alt kan stå innelåst og at oppvarming er mer aktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 (redigert) Det var ikke lett. Tror kanskej du bø se etter trebåter. En plastbåt med dieslmotor blir dyrere enn 100` nesten uansett. Ellers er det jo noen innelukkede med påhenger som kanskje kan passe, men det blir nok vansklig å få plass til alle duppetittene som du ønsker å ha. Kan få kjøpt min båt (ikke si det til kona mi), men da må du nok legge til litt til. Har det meste av duppetitter du nevnte med untak av HF radio. Fra spøk til.... . Skal si i fra hvis det dukker opp noe som kan passe deg. Redigert 8.Februar.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Risor23 Svart 8.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 noe som så litt interessant ut.. Nå har ikke jeg peiling på aluminiumsbåter, men den så allright ut.. :) http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=9151761 er ikke mer enn 23 år, så har ikke allverdens peiling på båt ennå..sånt kommer med tiden:) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Vanskelig å si om den er bra. Det er jo verdt å kikke på den. Ta med en båtkyndig/teknisk kyndig. Ser jo meget godt at den er hjemmsnekra, men den kan jo være i bra teknisk stand. Motoren kjenner jeg ikke til om er god, men mener vel å ha hørt at Bedford er noen slitere. Båten har dessuten vribart anlegg som er meget bra i.f.m. f.eks. fiske. Siden båten ligger på sjøen ville jeg ha prøvekjørt og sjekket den grundig. Hvsi den da ser veldig aktuell ut så ville jeg få tatt den opp i krana og sjekket den under. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Hvis du først går bort fra plast, så er jo denne trebåten vel så god som den hjemmesnekra aluminiumsbåten da. Nyere båt og motor, og mye bedre finish rundt det hele... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...14&tot=null Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Risor23 Svart 8.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Den trebåten der var så strøken at jeg nesten ikke hadde turt å hatt en fest i den.. båten må tåle hyppig festing og man må liksom ikke være redd for å bruke den:) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Risor23 Svart 8.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Var jo meget pen den skuta der da:) men husker fra mine yngre dager da min far hadde en 25 fots platgatter.. og han pusset/slipet til han så mannen med jåen.. så litt mindre treverk skader ikke :) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Den trebåten der var så strøken at jeg nesten ikke hadde turt å hatt en fest i den.. båten må tåle hyppig festing og man må liksom ikke være redd for å bruke den:) Dersom du fester så hardt kan du jo vurdere en lekter Sitér dette innlegget Link to post
Risor23 Svart 8.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 hehe, så ille er det ikke altså, men når man er 23år og ungkar..ja. da er det fare for å ramle på fylla en varm sommer dag med en del folk. Ingenting har til dags dato blitt ødelagt i nåværende båt, men vil fortsatt ikke ha en båt der jeg nesten ikke tør å åpne en øl ;) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Helt enig. Man skal leve mens man har sjangsen! Ikke noe til det nei! Men prøv å ligge stille når du fester da... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Brutus Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Hva med en Kulkuri 34 med svært party-dekk.. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 :lol: Litt for dyr da vel... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Risor23 Svart 8.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 det blir nok litt for dyrt ja. hehe. fin læll :) bra du er med på notende anngående litt skåling. jeg må benytte sjansen nå:) forrige kvinnfolk jeg hadde klagde på all tiden jeg brukte i båten..jaja.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.