Jump to content

Ser etter ny, lukket, plastbåt.

Risor23

Recommended Posts

Hvor bør man leite etter dette? Har foreløpig sett på www.finn.no

har til d.d. en Risør 23, men for min del vil jeg forlenge sesongen og ha større mulighet til å fylle båten med gadgets. Som radioamatør, IT-konsulent og båtinteressert må det mye duppeditter til.(vhf, kartplotter, HF radioer, GPS, gjerne radar m.m..)

pris. max 100 000 kr i første omgang. Vil helst ha en lukket båt sånn at alt kan stå innelåst og at oppvarming er mer aktuelt.

Det var ikke lett. Tror kanskej du bø se etter trebåter. En plastbåt med dieslmotor blir dyrere enn 100` nesten uansett. Ellers er det jo noen innelukkede med påhenger som kanskje kan passe, men det blir nok vansklig å få plass til alle duppetittene som du ønsker å ha. :wink:

Kan få kjøpt min båt (ikke si det til kona mi), men da må du nok legge til litt til. :wink:

Har det meste av duppetitter du nevnte med untak av HF radio.

Fra spøk til.... . Skal si i fra hvis det dukker opp noe som kan passe deg.

Redigert av OLPI (see edit history)

Vanskelig å si om den er bra. Det er jo verdt å kikke på den. Ta med en båtkyndig/teknisk kyndig.

Ser jo meget godt at den er hjemmsnekra, men den kan jo være i bra teknisk stand. Motoren kjenner jeg ikke til om er god, men mener vel å ha hørt at Bedford er noen slitere. Båten har dessuten vribart anlegg som er meget bra i.f.m. f.eks. fiske. Siden båten ligger på sjøen ville jeg ha prøvekjørt og sjekket den grundig. Hvsi den da ser veldig aktuell ut så ville jeg få tatt den opp i krana og sjekket den under.

Hvis du først går bort fra plast, så er jo denne trebåten vel så god som den hjemmesnekra aluminiumsbåten da. Nyere båt og motor, og mye bedre finish rundt det hele...

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...14&tot=null

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...