Ficher Startet 9.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2007 Hei. Har lest 1 innlegg ( erfaringsdata ) om denne båten. Noen andre som har erfaring med båttypen ?? * Motorstørelse. * Sjøegenskaper . * plass ombord * m.m Ny båt ligger på 700- 800 tusen. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 9.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2007 Plass ombord er vel største problemet. Med kun 275cm (?) bredde, blir vel dette en trang og liten 26 foter. Dessuten er vel ikkje fartsressursane dei beste. Marsjer vel på 13-14 knop med 96hk, en motor som står i dei fleste saga 26... Men synes selv båten ser fin ut, men ville nok heller satset på en Baracuda 800... Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 9.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2007 Takk for svar , men med en 120 hk er vel farten høyere...... Fra Sagaboat... SAGA 26 er en ideell turbåt for den mindre familie som liker det aktive båtliv, og gjerne ønsker å strekke sesongen i begge ender. Båten leveres enten med planende skrog med v-bunn og hekkaggregat (marsjfart 24-28 knop) eller med halvplanende skrog med dyp kjøl og fast aksling (marsjfart 12-17 knop). Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 9.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2007 Hei Fischer. Jeg har en Saga 26 LS med 105hk Yanmar som jeg kjøpte for 1 år siden og som jeg er veldig fornøyd med . Men den er som nevnt her nokså smal og trang , og spesielt rundt pantry og bordet er der trangt selv med kun to voksne på tur. Med den motoren jeg har så marsjer jeg mellom 12,5-13,5 knop iflg. GPS , men jeg ser ikke bort fra at 96 hk er like rask fordi at den motoren er mye lettere . Jeg bruker båten hele året og den er varm og komfortabel og jeg opplever den som trygg og god og den virker veldig solid bygget . Må jo selvfølgelig legge til at jeg syntes designen på båten er flott da og at når jeg skulle velge bruktbåt i denne størrelse og prisklasse så var Saga 26 LS førstevalget mitt . Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 10.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Takk for svar. Andre som har erfaring med denne båten . ( løfter denne litt) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Jeg har en Saga 26 LS med 105hk Yanmar Hei. Jeg vet ikke om du allerede er inne på Sagaforumet, men dersom ikke: Ta en titt på http://sagaforumet.com Lars H. (admin for Sagaforumet) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ficher Svart 10.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Hei. Jeg vet ikke om du allerede er inne på Sagaforumet, men dersom ikke: Ta en titt på http://sagaforumet.com Lars H. (admin for Sagaforumet) Ja, jeg er over alt ....men ønsker bare litt mer erfaring fra andre brukere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Jo da, jeg vet at du er på sagaforumet Ficher, det var marius "invitasjonen" var til. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ficher Svart 10.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.