Jump to content

Erfaring med Saga 26 LS

Ficher

Recommended Posts

Plass ombord er vel største problemet. Med kun 275cm (?) bredde, blir vel dette en trang og liten 26 foter. Dessuten er vel ikkje fartsressursane dei beste. Marsjer vel på 13-14 knop med 96hk, en motor som står i dei fleste saga 26...

Men synes selv båten ser fin ut, men ville nok heller satset på en Baracuda 800...

Takk for svar , men med en 120 hk er vel farten høyere......

Fra Sagaboat...

SAGA 26 er en ideell turbåt for den mindre familie som liker det aktive båtliv, og gjerne ønsker å strekke sesongen i begge ender. Båten leveres enten med planende skrog med v-bunn og hekkaggregat (marsjfart 24-28 knop) eller med halvplanende skrog med dyp kjøl og fast aksling (marsjfart 12-17 knop).

Hei Fischer.

Jeg har en Saga 26 LS med 105hk Yanmar som jeg kjøpte for 1 år siden og som jeg er veldig fornøyd med . Men den er som nevnt her nokså smal og trang , og spesielt rundt pantry og bordet er der trangt selv med kun to voksne på tur.

Med den motoren jeg har så marsjer jeg mellom 12,5-13,5 knop iflg. GPS , men jeg ser ikke bort fra at 96 hk er like rask fordi at den motoren er mye lettere .

Jeg bruker båten hele året og den er varm og komfortabel og jeg opplever den som trygg og god og den virker veldig solid bygget . Må jo selvfølgelig legge til at jeg syntes designen på båten er flott da og at når jeg skulle velge bruktbåt i denne størrelse og prisklasse så var Saga 26 LS førstevalget mitt .

• 1 måned senere...
Jeg har en Saga 26 LS med 105hk Yanmar

Hei.

Jeg vet ikke om du allerede er inne på Sagaforumet, men dersom ikke: Ta en titt på http://sagaforumet.com

Lars H.

(admin for Sagaforumet)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...