Guest hib00bdu Startet 10.November.2003 Del på Facebook Startet 10.November.2003 Hei! Eg har ein Saga 27 med ein 54 HK Sabb ford-motor i. Vurderer å bytte denne med ein Yanmar motor i størrelsen 66-77 HK I denne forbindelse er eg interresert i om det er noen som erfaring med ett slik bytte. Er interresert i målskisser/bilder. Må hylse/aksling forandres vinkel på? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 11.November.2003 Del på Facebook Svart 11.November.2003 Ta kontakt med saga boats i Selje. Dei vil heilt sikkert gi deg dei opplysningene du trenger. Lykke til med motorbytte. Yanmar er eit klokt valg Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.November.2003 Del på Facebook Svart 11.November.2003 Lykke til med motorbytte. Yanmar er eit klokt valg Helt enig, Yanmar er pålitelig og mye brukt i Saga27, har selv en Yanmar 4JHE 44Hp originalmontert i min Saga27 fra -86. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest hib00bdu Svart 12.November.2003 Del på Facebook Svart 12.November.2003 Takker for tipset. Har også hatt god erfaring med Yanmar fra tidliere båt. Sabb forden har også fungert fint siden vi kjøpte båten i 89. Men motoren/(båten) er 79mod og delelagerene rundtomkring er begynt å bli tappet for deler, det er derfor eg ønsker å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.