Jump to content

Seilbåt 33-34 fot, 6 sengeplasser i 3 kabiner?

Framtia

Recommended Posts

Vurderer anskaffelse av seilbåt, og trenger 6 sengeplasser, helst i 3 kabiner. Har sett på en Bavaria 37 og denne likte vi veldig godt, men grunnet båtplassens størrelse må vi trolig satse på en båt på maks 34 fot. Fint om dere kan gi tips til gode alternativer (ønsker ny eller relativt ny båt).

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Bavaria 34 m 3 lugarer finner jeg info om både her på BP og andre steder, men ikke på hjemmesiden til Bavaria. Var hos Lunde båt i dag og de nevnte heller ikke denne modellen. Er det en modell som ikke lenger produseres?. De har nå Cruiser 33 og 37, og 37 kan leveres med 3 kabiner.

Framtia på AIS

Bavaria 34 er gått ut av produksjon, men finner i bruktmarkedet. 37 er den minste som i dag leveres med 3 cabiner fra Bavaria, forøvrig Norges mest solgte båt sist år med 80 eksemplarer..

Ellers så er det flere andre som leverer 3 cabiner.... dog ikke så mange ned mot 34 fot

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Elan 333, Elan 340, Hanse 341, Dehler 34, J/boat 105, X-332, Tartan 34, Dufour 34. Om alle disse har 6 sengeplasser vet jeg ikke...

Luffe 4004 (12m) er forresten kun 3.40 bred, men det ser for meg ut som man må ta salongbordet til hjelp for å få 6 sengeplasser.

Ligger noen seilbåtprodusent-linker (++) her: zeal.no/start/sailboat.html

:sailing:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Se etter en Adria Event 34.

Suzuki

Ligger en av disse på Finn kode 9005638 2004 model til prisantydning 800'

Testet av Seilmagasinet som bl.a sa:

– Adria Event er en tung båt med tunge, rolige bevegelser, skrev vi da vi prøveseilte båten i Seilmagasinet 2003/4. Vi skrev videre at den likte seg best når den ble seilt litt romt og at balansen på roret var fin. – Den var villig og myk på roret. Presset vi båten derimot; tok høyde slik at farten og drivet ble borte, ble den langt mer kantete i styringen og stampete i bevegelsene.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 2 uker senere...

takk for alle innspill.

Etter en uke med bratt stigningskurve i kunnskapene om seilbåter har vi idag handlet en 2006 mod. Sun Odyssey 35, m 3 kabiner og mye utstyr. Gleder oss veldig til sesongen.

En ting gjenstår dog, og det er å få solgt gamlebåten (Windy 9800). Den er annonsert både her på båtplassen og på Finn (finnkode 9382781) så hvis dere kjenner noen som kan ha interesse for sånt så tips dem gjerne :-)

hilsen ktpriv

Framtia på AIS

båten ligger i sjøen nå, så i prinsippet kunne vi hente den selv når vi måtte ønske. Avtalen er imidlertid av vi skal få den overlevert i Drøbak senest i april, og da har vi også tid til å gjøre ferdig båtpussen og bli kvitt gamlebåten før den nye skal på plass. Uansett kommer det til å krible fælt nå som våren nærmer seg.

Redigert av ktpriv (see edit history)

Framtia på AIS

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...