NovaMalin Startet 12.Februar.2007 Del på Facebook Startet 12.Februar.2007 Jeg har en pioner 8 som slepejolle til min Nidelv 24. For tiden er jolla kun oppsatt med årer, men vurdere å skaffe meg en liten påhengsmotor. Utfordringen er todelt: 1. Jeg må ha en plass å oppbevare jolla når Nidelven ligger på båtplassen, det er ikke plass til både Nidelven og jolla. Vurderer snappdavidere til dette formålet. 2. Dersom dette blir løsningen, hvor gjør jeg av påhengsmotoren. Jeg gidder ikke styre med å montere motoren på jolla hver gang jeg skal ut på en svipptur. Ofte kan det være aktuelt å la jolla ligge igjen på båtplassen. Finnes det gode festebraketter, slik at motoren kan festes direkte akterut på Nidelven? Noen som har erfaringer/gode tips? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
horg Svart 12.Februar.2007 Del på Facebook Svart 12.Februar.2007 Svar til sp. 2; de fleste båtbutikkene har branketter, faste, justebare, til mont. på badeplattform, skrog. Se seasea, maritim etc, du har jo flere gode butikker i Tønsberg området Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 12.Februar.2007 Del på Facebook Svart 12.Februar.2007 Regner med du har en form for leider ned til badeplattform. Hos meg er det satt på feste til lagring av påhenger på denne. Etter hva jeg skjønner skal du bare lagre motoren når du ikke er i båten. Hvorfor ikke sette den på dørken under pressenningen når du alikevel ikke er ombord.. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 13.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2007 Det kan nok bli aktuellt å la påhengeren bli sittende når jeg skal ut på kortere turer, og jolla ligger igjen ved brygga. Kan det funke med snap davidere på en pioner 8 - nidelv 24. Er ikke disse daviderene fryktelig dyre? Noen som har mekka gode løsninger selv? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Seilaren Svart 13.Februar.2007 Del på Facebook Svart 13.Februar.2007 Har selv slept en Steady 320 etter vår gammle Nidelv 24. Dette gikk helt greit, og vi hadde ingen problemer med det. Må bare passe på å ha langt slepetau. Når båten ligger i havnen klarer du vell og lage til noe slik av pioneren ligger på tvers bak Nideven. Eller liger den i veien for noe/noen da? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sigurd Svart 13.Februar.2007 Del på Facebook Svart 13.Februar.2007 .... Noen som har mekka gode løsninger selv? Jeg hadde en gang en Zodiac (285??) på tvers bak en Saga 27. Jeg lagde to bøyler i syrefast som stakk ut bak og under badeplattforma. De var løse med bue tilpassa pantongen på jollla. Jollla ble løfta lett opp ca 10 cm i disse bøylene. Ved hjelp av tau fikk jeg letta nok på ytre pantong til å få den oppblåsbare kjølen ut av vannet. Ingen groe. Motor (yamaha 9.5) satt på hele tiden. Slepte vanligvis jolla med oss og hadde da bøylene stua vekk. Jolla lå tippa litt opp på siden tvers over hekken når vi ikke var i båten. Bøylene lagde jeg i 5x50mm flattstål mener jeg å huske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.