Jump to content

piratdeler til båter?

litt peiling

Recommended Posts

Når det gjelder den norske Scand, vil jeg tro at du får kjøpt mange deler fra Maritim.

De syrefaste delene er nok produsert hos forskjellige verksteder på sørlandet - og det er nødvendig å vite båtens produksjonsår for å finne tilbake til hvor delene evt. kan kjøpes i dag uten for mye "overhead".

Det kan enkelte ganger være billigere å kjøpe hos båtprodusenten enn å gå direkte til underleverandør. Dette gjelder nok mer spesialtilpassede deler og som båtprodusenten ønsker å ha kontroll på selv. Mange norske importører av båtutstyr har kvalitetsvarer som kan erstatte de "orginale" delene til en overkommelig pris samtidig som de er av bedre kvalitet. Opplever vel at mye "Østenvarer" ikke holder mål for innstallasjon i båter. Ikke alltid at båtprodusenten velger den delen som har best kvalitet :nonod:

Cirkeline

Det fins pirat deler til biler. Fins det piratdeler til båter.? Til min scand? vindu til å åpne akter,baugspyd osv? :confused::confused::confused:

Ikke i samme grad som for biler. Biler blir produsert i myyyyye større serier enn båter. Det er bedre økonomi i å produsere piratdeler til en bilmodell som det finnes mange hundretusen av world wide enn en Scand som det finnes noen hundre av.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

• 2 uker senere...
Det fins pirat deler til biler. Fins det piratdeler til båter.? Til min scand? vindu til å åpne akter,baugspyd osv? :confused::confused::confused:

Baugspydet hadde jeg snakket med Scand om, vanskelig å lage uoriginalt som ser fint ut. vindu til å åpne selger de mange plasser.

I akterkabinen på våres Tresfjord Nova har de satt inn 2 runde ventiler til å åpne i akterkant.

Meget praktisk, men på Novaen er det 2 lukke vinduer fremme og 2 bak.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...