m/s draugen Startet 13.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2007 (redigert) Har kommet dit at jeg er lei av motordur,pluss at jeg har blitt hekta etter å ha vært med en god venn på hans seilbåt flere turer. Hadde vært veldig fint om dere hadde ytret deres meninger,det være seg pos/neg. http://finn.no//finn/boat/object?finnkode=8757491 På forhånd takk Beklager,glemte å sjekke at det allerede finnes slike emner........................... Redigert 13.Februar.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 13.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2007 Si ifra om du trenger mannskap når du skal seile båten heim da. Har liten peiling på seiling, men er ekstremt lærevillig, og bestandig i godt humør når jeg er på sjøen Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
m/s draugen Svart 13.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2007 Er du i like godt humør som jeg er når jeg har vann under meg,så bruker jeg laaaaang tid hjem.Overnatter ofte vil damen si Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 13.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2007 Det er ikke det at de dagelige problemene blir mindre når jeg er på sjøen, de blir bare mindre vesentlige. Det er snart 4 måneder siden sist, så nå er abstinensen rimelig sterk. Men nå er det bare vel en uke til vinterferien, og skal i det minste Rivern ut Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Sun Flyer Svart 13.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2007 Kjenner en som har en sånn både til tur og regatta. Han er kjempefornøyd. Vinner også en del med den. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
avmønstret5 Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Dufour 3800 ble bygget av den "første" eller orginale Dufourprodusenten i Frankrige som hadde sine røtter tilbake til plastbåtens spede barndom. Dufourbåtene var da kjent som inovative og framtidsretta båter i sin tid, men dagens (nye Dufour) har vel en nokså konservativ image. Jeg har ikke noe erfaring med båtene, men personlig synes jeg det er båter som holder seg godt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Ser vi en gryende massekonvertering til tekstildrift? Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Det kan nok hende at flere og flere konverterer til tekstildrift, årsaken kan jo være at etter "x" antall år med slamrende motorer i tupperware farkoster uten å høre lyd fra sjøen så kan det vel være dette som gjør at man går over til tekstil tupperware. Som en så sant hentyder at når man er på sjøen så bruker man laaaang tid. Helsebot i en travel hverdag. . Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 14.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Ser vi en gryende massekonvertering til tekstildrift? ja,lei av å måtte skrike for å bli hørt............. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Ser vi en gryende massekonvertering til tekstildrift?Har ett bestemt inntrykk av at andelen seilbåtrelaterte tråder har økt jevnt siden BP ble startet, spes. i løpet av det siste året. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Jeg kjenner ikke båten, men utfra bilder og annonsetekst synes jeg dette å ut til å være en flott og velutstyrt båt. Sjekk om den er omtalt boka til Kurt Gelin. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Det er hyggelig at flest mulig vil dele denne delen båtlivet med oss driver rundt med tekstiler. Det ligger kanskje noe i hvor mye volum båt pr krone - og store motorer drar opp prisen. Og selvfølgelig livet underveis på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Den står ikke i boka til Kurt Celin. Men andre eldre duforbåter får god kritikk. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
C-marine Svart 14.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Jeg har både motorbåt og seilbåt, fornøyd med begge. Seil er like gøy som motor. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
m/s draugen Svart 14.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2007 Hmmmm. Ikke så mange svar som jeg håpet på.Skyldes dette uvitenhet om båttypen,eller andre grunner mon tro... Sitér dette innlegget Link to post
HansOB Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Gammel post men svarer nå likevel.. Er vel ikke så mange som har denne båtmodellen i Norge. Vi kjøpte en i fjor, har putlet litt med ymse feil og mangler som vi visste om og har lagt til en hel del som ikke vi visste om.. Båten er egentlig helt ok - grei å håndtere aleine (flyttet litt på fall osv.) er romslig nok for 2 på langtur og 4 på helgetur. Med litt varme ombord så har vi brukt båten hele året på vestlandet. Nye seil gjorde underverker på seilegenskapene. Skifter hele det elektriske anlegget - litt fordi kablene er "over the hill" og litt fordi jeg liker å ha tingene på stell.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.