vikers Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 (redigert) Det forundrer meg alltid at noen tror de vil få igjen det de har brukt på slike trebåtsprosjekter. Tror neppe noen vil bruke 120k på denne selvom det er aldri så mye ny mahogny. 15-30 000,- vil jeg tro er en mer trolig pris....dessverre.. Lagt til: Tenker her på at det vil koste mange tusen + en masse jobb å få den ferdig restaurert, og en strøken folkbåt fra 1960 er det flere av i prisskiktet rundt 100 000,- (+ / - ) Redigert 15.Februar.2007 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
bare lek(k)er Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 |Skaw 26 bilder Bilder Av "ny" produksjon av Skaw 26, som jeg henviste til i tidligere innlegg Mvh Trygve Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 En med lite jobb Folkbåt Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Jeg har hatt to forskjellige Nordisk Folkbåter. Det er kjemefine båter!!! Jeg ville nok lagt litt penger i å få en som er i ok stand, pass på lekasjer i dekket/overbygg. Innfesting av av røstjern. Ang batteri tror jeg du bør tenke litt på hvor stort behov du har, vi hadde et 120amp batteri i vår, med lensepumpe, lanterner, lys mm ble dette ladet 1-2 ganger pr sommer! Uansett lykke til med kjøp av Folkbåt! Morten Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Eller for en som vil ha litt å gjøre så kan du jo ta ut 120K til denne! http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=2&tot=null Denne er ikke orginal: For stort overbygg, og innenbords motor. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 (redigert) Hva med denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=9372170 Denne er heller ikke en "riktig" Folkebåt. Sammenling masten med mastene på dette bilde. Lagt til: Mange vil kanskje mene at jeg er litt pirkete nu, men da Folkebåt er en klassebåt, er det minimale avvik som tolereres. Hvis ikke båten oppfylder kravene, kan det ha stor betydning på prisen. Redigert 15.Februar.2007 av Jensen_fra_Vest (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Gunga Din Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Nejda, du har rett Jensen_fra_vest det er ikke lengre en Folkbåt............ (de kalles ofte för konverterad folkbåt!) jag skulle aldrig kjöpe en sådan........men det er en annen ting Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Zikk Zakk Svart 18.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 (redigert) fy fa"#¤%!&%%#¤%)(&%&¤"/&%/"%(!!!! akkurat nå er jeg rett å slett ekstremt forbanna!!! Jeg har gledet meg i hele uka og helgen for å kjøre til sverige og kjøpe båt. Jeg står opp spiser frokost og allt er fryd å gammen. når jeg kler på meg for å gå ut og skal til å kjøre så er det noen små jævel unger som har punktert bilen min!!!! ikke bare ett hjul men alle fire!!!! Ja ja da er det vell bare å komme seg til nærmeste dekksenter i morra...Jeg har jekket opp bilen og satt fire støttebukker under slik at den ikke står på felgene. Så nå er det bare å vente til neste helg slik at jeg kan dra å kjøpe båt! Men Folkbåt skal det bli, bare kjipt å vente enda en uke!!! Redigert 18.Februar.2007 av Zikk Zakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Om du har fått hjul på bilen, så er det lagt ut en rimelig Folkbåt ikke så langt unna deg. Her ser du litt av den på Finn.no Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Zikk Zakk Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Har fått nye dekk på bilen! og skal kjøpe båt i sverige til helgen! Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 (redigert) Har endelig fått henta båtne min!!! Hadde min aller første tur i egen seilbåt på søndag og veldig morro! Har i dag meldt meg på (ikke binndene) bergen shetland race. http://www.shetland-race.no/ hmmm lurer på om jeg har noen kjangs!!! sjekk deltager lista. http://www.shetland-race.no/IncFiles/IncDeltagerliste.asp lurer på hvilke båten jeg kan seilefra. Vi stiller i Double Handed dette blir spennende! hvis ikke jeg tar feil så blir jeg den minste båten i regattaen. Jeg og en mini 6.50 proto I reglene så står det noe om opplæring og trening. Noen som vet hvem som arrangerer slike kurs/treninger, og hva det er forno? http://www.shetland-race.no/Dokumenter/Sik...sk_20070126.pdf Gleder meg til messa sjøen for alle for da blir det nye seil... Redigert 28.Februar.2007 av Zikk Zakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Gratulerer med båten og lykke til med regattaen Vi får vel referat med bilder etterpå?! Hvilket sikkerhetsutstyr er det krav til å ha i Shetland-regattaen? Når du er vel kommet hjem fra Shetland, så kan du jo stikke innom stord på hjemveien. Blir nok noen seilskuter/seilbåter å kikke på der. http://www.stordfest.no/no/sider/Kva_er_Stordfest_/ Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Zikk Zakk Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Har ikke fått noe mer info enn det som er på nettsiden. Men regner med at jeg bår en mail om mer info etterhvert. skal betale start avgiften i morgen så det er bare å vente å se. Skal komme tilbake til dette når jeg får hvite hva som kreves... Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Fant litt info om sikkerhetskurset http://www.seiling.no/files/%7BA02B0498-8D...6EE3111A%7D.pdf Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Zikk Zakk Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Takk for at du fant infoen. får ta noen telefoner ila morgen dagen å se hva jeg får meldt meg på! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Er det bare meg, eller savner jeg bilder av skjønnheten? Når du først får ny dame må du vise henne frem til kameratene, skjønner du! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Gunnar Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 (redigert) Liker ikke å være "drømmedreper", men er det trygt å seile til Shetland i en båt som ikke er selvlensende, og hvor nedgangsluka til hytta går helt ned til cockpitdørken? Hva hvis cockpiten fylles med vann ute på havet? Redigert 28.Februar.2007 av Gunnar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Jeg tviler på at du får lov til å stille i ragattaen med den båten. Det er en god del krav til båt og utstyr når du skal seile havkappseilas. Nedgangsluke som går helt ned til cockpitdørk medfører f.eks. en klar startnekt. Ingen kan nekte deg å seile til Shetland samtidig som de andre, men du får ikke være med i regattaen eller de lukkede arrangementene. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
HaHa Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Gratulerer med ny båt! Jeg slutter meg til skeptikerne angående deltakelse i Shetland Race... med mindre du bygger den om til en havgående folkebåt som Jester: Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 1.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Hmmm har igrunnen ikke tenkt på dette i det heletatt... Skal sjekke ut dette ila dagen. kanskje best jeg venter med å betale start avgiften til jeg har sjekka ordentlig. Angående havseilas så er det flere og jeg har pratet med en som har seilt jorden rundt i disse båtene. Han mener det ikke er noe problem til å seile havseilas med disse, det er han som skal seile sammen med meg på regattaen, han har vært med der i sin båt før... Ang bilder så kommer disse meget strax. må bare skaffe nytt kamera, mitt ble borte i skibakken på fredag. Til HaHa. hvilke modifikasjoner er gjort med Jester da, har du no anelse? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Er denne godkjennt for havseilas CE merket klasse A ? Hvis den ikke er så får du nok ikke delta. du skal også tilfredstille alle sikkerhetskravene som gjelder for denne seilasen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Herman Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Båten er nok konstruert LENGE før det var noe som helst som het CE og "Klasse A". Det betyr imidlertid ikke at den automatisk vil bli underkjent. Men den må nok modifiseres på enkelte punkter. Min båt har heller ikke noe CE-klassifisering. Bare jeg skaffer meg en Danboy og en ny redningsflåte vil jeg nok få være med til Shetland likevel. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Careka Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Båten er nok konstruert LENGE før det var noe som helst som het CE og "Klasse A". Det betyr imidlertid ikke at den automatisk vil bli underkjent. Men den må nok modifiseres på enkelte punkter. Min båt har heller ikke noe CE-klassifisering. Bare jeg skaffer meg en Danboy og en ny redningsflåte vil jeg nok få være med til Shetland likevel. ------------------ Hvis du oppfyller alle krav som stilles i hendhold til sikkerhedsklassen som det seiles etter, så får du nok stille. Her er det mange ting som skal oppfylles. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
HaHa Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Til HaHa. hvilke modifikasjoner er gjort med Jester da, har du no anelse? Gjør et søk på 'Jester' + 'folkboat' + 'Hasler' (Oberst 'Blondie' Hasler var mannen som seilte Jester på 60-tallet), så finner du sikkert mye stoff. Jeg gjetter på at hele båten er overbygget - altså ingen cockpit, med kun en luke man kan ha åpen på godværsdager. Hasler er vel en av pionerene innen vindror, så det er sikkert med. Og junke-riggen er åpenbar... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 http://www.folkbat.com/historik.html langt före CE-tiden.......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.