Satwalker Startet 15.Februar.2007 Del på Facebook Startet 15.Februar.2007 Hei folkens. Er det noen der ute som kan fortelle meg hvor stort kvadrat jeg må ha på en Niehoff børsteløs dynamo? Det er bare 2 ledninger , og den er stemplet 60 Ah. Hadde tenkt å lade 2 batterier på 90 Ah samtidig, og avstanden er fra dynamo til batteri 3,0 meter. Kunne tenke meg en formel også til andre beregninger. På forhånd Takk Med hilsen Bjørn Steinar Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 (redigert) Til en tidligere båt ofret jeg startkablene som hadde ligget i bilen og brukte den røde dobbelt mellom dynamo og batteribank. Det var iallefall et skikkelig løft på på volt- og amperemeteret i båten! Det er sikkert andre her som kan gi deg nøyaktige dimensjoner for hva du bør ha, osv, men har du et par gamle ubrukte startkabler liggende, er altså ideen gratis PS! Skaff deg den lille boka "Strøm ombord" av Jon Winge ISBN 82-7345-274-3. Dersom du er interessert i teori og formelverk, osv i forhold til strøminstallasjoner i båten, er dette en liten bibel! Redigert 15.Februar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 du kan jo bruke https://baatplassen.no/i/memberpages.pl?sho...lKalkulator.htm Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Far Out Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Jeg byttet fra 6 kv mm kabel til 25 kv mm kabel på min 45 A generator - og plutselig begynte den å levere alle disse ampérene! Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.