vikers Startet 15.Februar.2007 Del på Facebook Startet 15.Februar.2007 Denne er av de mer optimistiske! Zett.no Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Ingar Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Ingen ny idé: Blogger asks, 'Wanna trade a paper clip for a house?' Paper clip for a house guy now hawking a film role Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Denne er av de mer optimistiske! Zett.no Ja, det var ambisiøst. Er det noen som har klart å seile Nordvest passasjen de siste årene da? Tror ikke det Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 var det ikke en norsk båt som prövde häromåret, har för mig jag leste det i Seilas ? sen var det noen tysk / fransmann i en båt som liknade en campingvogn ! men jag vet ikke om noen lyckades men snart blir det vel åpent vann, året rundt ....."global warming" Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Knut Solberg prøvde et par ganger med Jotun Arctic. En 14 m. Saxe. Var avgårde i 1000 dager. Jarle Berserk skal prøve han også. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 (redigert) jepp, det var Jotun Arctic jag tenkte på men det var noen tysk/fransmann möjligen engelsmann i en båt som liknade en camingvogn oxo! Redigert 16.Februar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Knut Solberg forsøkte 2 eller muligens 3? ganger, og Jarle er også forberedt på å måtte bruke noen sesonger på dette. Gunga: Jeg har lest at det er omvendt. Man mener at pga global oppvarming så blir det mer drivis som pakker seg i passasjen nå enn tidligere. Har du noen link til han med campingvogna? Jeg prøver å samle opp en del stoff om seiling i nordvest passasjen Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Möjligen att jag lest om campingvognen i en engelsk båttidning, båten såg vel OK ut, men overbygget såg ut som en campingvogn! men jag har ikke världens beste ordning på mine båttidningar.........skall se om jag kan google litt senare Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Kanskje dersom du googler på Skip Novak? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Takk. Er dette campingvogna? http://seilmagasinet.gan.no/index.gan?id=24192&subid=0 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 nejda.......... har för mig att seglen hade alle regnbågens färger oxo....... ingen annen som känner igen den her 'campingvognen'...kansje det var Nordostpassasjen denne campingbåten seglade ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Vestkystseiler Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 prøver å samle opp en del stoff om seiling i nordvest passasjen Planlegger du langtur ? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Planlegger du langtur ? Bir isåfall en skrivebordslangtur men må inrømme at jeg er litt facinert av nordvest passasjen, etter å ha lest en del om Jotun Arctic's forsøk. Ser også at PELAGIC AUSTRALIS gjorde et forsøk i 2005. http://www.pelagic.co.uk/newsinfo/chronpre...p_indexpage.htm Kunne tenkt meg å lage en linksamling over båter som har forsøkt seg på passasjen i senere år. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 (redigert) Hej igen Lasse jag fann den, Vagabond heter båten http://vagabond.fr/ Redigert 16.Februar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Takker og bukker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.