Jump to content

Biltema treolje?

Wolwerine

Recommended Posts

Hei

Går det å bruke treolja til Biltema når eg skal mette treet i snekka mi.

Ser att den inneholder 50% linolje

Skal ikkje gjøre snekka super strøken skal bare ha den i grei brukstand og er ute etter å få den så billig som mulig.

Treolje

Med 50 % linolje. For behandling av trykkimpregnert og ubehandlet virke. Egnet for furu, gran, eik, teak, mahogny m.m. Beskytter mot vanninntrenging og uttørking. For bruk utendørs. Tørrstoff: 50 %. 4 l.

98kr.

Eg har også lurt litt på denne, prisen er i alle fall ingen ting å sei på...

Lagt til:

Håper det er greit at eg kjem med eit lite tilleggs spørsmål Wolwerine.

Er det forresten nokon som har gode erfaringar med biltema si Treolje marin og Treolje marin, grunn? Ikkje så billig som Treolje (36-159) men likevel billigare enn Owatrol D1 og D2.

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Er det forresten nokon som har gode erfaringar med biltema si Treolje marin og Treolje marin, grunn? Ikkje så billig som Treolje (36-159) men likevel billigare enn Owatrol D1 og D2.

Brukte biltema sin et år men vil anbefale gjøco sin, fungerer akkurat som owatrol D1 og D2. Jeg valgte Gjøco sin pga prisen, er noe billigere enn owatrol og resultatet er det samme som Owatrol produktene.

Jeg valgte Gjøco sin pga prisen, er noe billigere enn owatrol og resultatet er det samme som Owatrol produktene.

Ja sjå der. Den var jo endå billigare enn biltema si. Såg forresten dei hadde noko som dei kalla for Imprex tretjære, vil denne gje ein litt mørkare farge kanskje? Har eit skrog som eg ikkje er så voldsomt fint, så viss det hadde vore litt farge i denne hadde eg jo fått skjult litt av det verste.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Du kan jo høre med ekspiditøren hva de anbefaler, de er veldig kundevennlige og har peilingen på produktene de selger i Fyllingsdalen.

Men selv har jeg vert med på å blande tykk tjære ut med amerikansk terpentin for å få det smørbart på treverket. Det trakk godt inn og gav en mye mørkere flate etter seg som var målet vårt da vi hadde farge nyanser mellom gammelt tre og nytt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...