Wolwerine Startet 18.Februar.2007 Del på Facebook Startet 18.Februar.2007 Hei Går det å bruke treolja til Biltema når eg skal mette treet i snekka mi. Ser att den inneholder 50% linolje Skal ikkje gjøre snekka super strøken skal bare ha den i grei brukstand og er ute etter å få den så billig som mulig. Treolje Med 50 % linolje. For behandling av trykkimpregnert og ubehandlet virke. Egnet for furu, gran, eik, teak, mahogny m.m. Beskytter mot vanninntrenging og uttørking. For bruk utendørs. Tørrstoff: 50 %. 4 l. 98kr. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 (redigert) Eg har også lurt litt på denne, prisen er i alle fall ingen ting å sei på... Lagt til: Håper det er greit at eg kjem med eit lite tilleggs spørsmål Wolwerine. Er det forresten nokon som har gode erfaringar med biltema si Treolje marin og Treolje marin, grunn? Ikkje så billig som Treolje (36-159) men likevel billigare enn Owatrol D1 og D2. Redigert 18.Februar.2007 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Stolmen Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Et lite spm til "Wolwerine".. Kva gjer du for å få treskroget ditt så mørkt?? Eg ser at eg kunne tenke meg å ha skroget litt mørkare enn det er no...Har tidlegare smurt med Owatrol... Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Er det forresten nokon som har gode erfaringar med biltema si Treolje marin og Treolje marin, grunn? Ikkje så billig som Treolje (36-159) men likevel billigare enn Owatrol D1 og D2. Brukte biltema sin et år men vil anbefale gjøco sin, fungerer akkurat som owatrol D1 og D2. Jeg valgte Gjøco sin pga prisen, er noe billigere enn owatrol og resultatet er det samme som Owatrol produktene. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Sinten Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Jeg valgte Gjøco sin pga prisen, er noe billigere enn owatrol og resultatet er det samme som Owatrol produktene. Ja sjå der. Den var jo endå billigare enn biltema si. Såg forresten dei hadde noko som dei kalla for Imprex tretjære, vil denne gje ein litt mørkare farge kanskje? Har eit skrog som eg ikkje er så voldsomt fint, så viss det hadde vore litt farge i denne hadde eg jo fått skjult litt av det verste. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Ubåtfender Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Du kan jo høre med ekspiditøren hva de anbefaler, de er veldig kundevennlige og har peilingen på produktene de selger i Fyllingsdalen. Men selv har jeg vert med på å blande tykk tjære ut med amerikansk terpentin for å få det smørbart på treverket. Det trakk godt inn og gav en mye mørkere flate etter seg som var målet vårt da vi hadde farge nyanser mellom gammelt tre og nytt. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Wolwerine Svart 18.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Hei Stolmen Eg har beisa skroget med Hempel sil mahogeny beis. Først så metta eg treet ein dag med olje også beisa eg det før eg metta skroget ferdig. Er lettere å få beisen til å trekke jamnt vist du oljer litt før du beiser Her er flere bilder av hvordan den var før og etter beising https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=18862 Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Las nett igjenom tråden din Wolwerine og må sei den båten var flott Går det ann å bruke same metode med olje og beis på eit litt mindre "edelt" skrog og likevell få nogelunde same flotte fargen? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 fungerer akkurat som owatrol D1 og D2. Jeg valgte Gjøco sin pga prisen, er noe billigere enn owatrol og resultatet er det samme som Owatrol produktene. Dette virker jo fristende, er der flere som har erfaringer med Gjøco? Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.