Jump to content

Toalett fra Biltema - er det brukbart?

Nordåsen

Recommended Posts

Oppdaget forleden at toalettet som jeg hadde demontert så veldig "skralt" ut innvenndig. Underdimensjonerte fjærer, små tynne plastdeler. Konfererte med Biltemakatalogen og fant øyeblikkelig likhet. Spørsmålet er; er det brukbart eller bør jeg anskaffe et annet? Har fra før vekslende meninger om Biltema kvalitet. Det er ikke septiktank ombord, ei heller elektrisk pumpe.

Det er 3 X M som skal virke på sjøen og som du ikke skal kjøpe billig for å spare på. Motor - Mat - Møkk. :wink:

Kan vel neppe sies bedre, å spare på dassen kan bli en skikkelig feriekiller. Jeg vet alt om det. Har skiftet omtrent samtlige deler fra doskåla til kvernepumpa ut av tanken og det skal jeg love deg, ting ryker på det verst tenkelige tidspunkt.....

Sist jeg sjekket prisen så var vel Biltema dassen dyrere enn TMC dassen fra Maritim, tror eg da... :crazy: Men det er ritkgi som det sies, at delelisten til Biltema dassene er fra TMC, så da er det vel nærliggende å tro at de har hatt en finger med i spillet på disse dassene..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

SeaSea har toaletter til samme pris som Biltema. SeaSea har prisgaranti på noen av sine toalettmodeller.

Hvordan kvaliteten på toalettene til Biltema er skal jeg ikke uttale meg om men jeg har flere ganger opplevd å få båtutsyret med bedre kvalitet til lavere priser ved å gå over veien. (SeaSea og Biltema ligger ved siden av hverandre på Rud i Bærum) På SeaSea får du i tilegg hjelp uten å jakte på noen i en halvtime og de har i motsetning til på Biltema veldig bra kunnskap om produktene sine.

SeaSea og Maritim har bra priser på mange av produktene sine. Har også kjøpt litt utstyr til hytta der, eksemplevis campingdusj til halv pris i forhold til hyttebutikkk og vannpumpe som var 30-40% rimligere.

Så lenge båtforetningene er konkuransedyktige støtt dem ved å handle der i stedet for på Biltema!

Ser av bildene på nettet at toalettet til Biltema og TMC ser mistenkelig likt ut. Av en eller annen grunn får jeg ikke lagt ut bilder men sjekk her:

http://www.maritim.no/product.aspx?id=1475...upkey=002004010

http://www.biltema.no/Archive/Product_imag...ge/25-990_l.jpg

Hos Maritim koster dette 1249,- og hos Biltema 1298,-. Ser ingen grunn til å handel dette hos Biltema.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Slik?

Ser av bildene på nettet at toalettet til Biltema og TMC ser mistenkelig likt ut.

14680_auto.jpg

25-990_l.jpg

Akkurat slik ser RM69-dassen ut også. Det betyr ikke nødvendigvis at innmaten er lik. Jeg har kjøpt pakningssett med mange forskjellige firmanavn på. Alle har passet i min RM69. Det at to toaletter er like utenpå og benytter samme pakningssett betyr ikke automatisk at kvaliteten inni er den samme.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...