Nordåsen Startet 18.Februar.2007 Del på Facebook Startet 18.Februar.2007 Oppdaget forleden at toalettet som jeg hadde demontert så veldig "skralt" ut innvenndig. Underdimensjonerte fjærer, små tynne plastdeler. Konfererte med Biltemakatalogen og fant øyeblikkelig likhet. Spørsmålet er; er det brukbart eller bør jeg anskaffe et annet? Har fra før vekslende meninger om Biltema kvalitet. Det er ikke septiktank ombord, ei heller elektrisk pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 For å si det enkelt: Å få problemer med toalettet er noe dritt. Jeg hadde ikke vært i tvil - kjøp noe annet enn Biltema. Det er 3 X M som skal virke på sjøen og som du ikke skal kjøpe billig for å spare på. Motor - Mat - Møkk. Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Det er 3 X M som skal virke på sjøen og som du ikke skal kjøpe billig for å spare på. Motor - Mat - Møkk. Kan vel neppe sies bedre, å spare på dassen kan bli en skikkelig feriekiller. Jeg vet alt om det. Har skiftet omtrent samtlige deler fra doskåla til kvernepumpa ut av tanken og det skal jeg love deg, ting ryker på det verst tenkelige tidspunkt..... Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Biltema's toalett er vel standard TMC, som de fleste båtutstyrsforetninger selger. Det blir neppe dårligere av at Biltema selger det. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 At Biltemas toalett er det same som TMC, har vel vore framme ei rekke gonger her på BP? I alle fall er det slik at Biltemas reservedeler (pakningar etc) passar perfekt til TMC-toalett og er mykje billegare enn orginaldeler i ein "skikkeleg" båtutstyrbutikk. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Pellegutten Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 I alle fall er det slik at Biltemas reservedeler (pakningar etc) passar perfekt til TMC-toalett og er mykje billegare enn orginaldeler i ein "skikkeleg" båtutstyrbutikk. Da jeg kjøpte pakningssett hos Biltema, så var det deleliste fra TMC som var i posen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 At pakningsettet fra Biltema passer i et TMC-toalett, betyr ikke nødvendigvis at toalettet som selges på Biltema er TMC. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Sydvesten Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Sist jeg sjekket prisen så var vel Biltema dassen dyrere enn TMC dassen fra Maritim, tror eg da... Men det er ritkgi som det sies, at delelisten til Biltema dassene er fra TMC, så da er det vel nærliggende å tro at de har hatt en finger med i spillet på disse dassene.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
abbor Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 SeaSea har toaletter til samme pris som Biltema. SeaSea har prisgaranti på noen av sine toalettmodeller. Hvordan kvaliteten på toalettene til Biltema er skal jeg ikke uttale meg om men jeg har flere ganger opplevd å få båtutsyret med bedre kvalitet til lavere priser ved å gå over veien. (SeaSea og Biltema ligger ved siden av hverandre på Rud i Bærum) På SeaSea får du i tilegg hjelp uten å jakte på noen i en halvtime og de har i motsetning til på Biltema veldig bra kunnskap om produktene sine. SeaSea og Maritim har bra priser på mange av produktene sine. Har også kjøpt litt utstyr til hytta der, eksemplevis campingdusj til halv pris i forhold til hyttebutikkk og vannpumpe som var 30-40% rimligere. Så lenge båtforetningene er konkuransedyktige støtt dem ved å handle der i stedet for på Biltema! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Ser av bildene på nettet at toalettet til Biltema og TMC ser mistenkelig likt ut. Av en eller annen grunn får jeg ikke lagt ut bilder men sjekk her: http://www.maritim.no/product.aspx?id=1475...upkey=002004010 http://www.biltema.no/Archive/Product_imag...ge/25-990_l.jpg Hos Maritim koster dette 1249,- og hos Biltema 1298,-. Ser ingen grunn til å handel dette hos Biltema. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Nordåsen Svart 19.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Takker for gode svar. Tenker jeg kjøper et pakningssett, dassen blir nok ikke brukt så mye denne sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Slik? Ser av bildene på nettet at toalettet til Biltema og TMC ser mistenkelig likt ut. Akkurat slik ser RM69-dassen ut også. Det betyr ikke nødvendigvis at innmaten er lik. Jeg har kjøpt pakningssett med mange forskjellige firmanavn på. Alle har passet i min RM69. Det at to toaletter er like utenpå og benytter samme pakningssett betyr ikke automatisk at kvaliteten inni er den samme. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Hilmar 2 Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Biltemas og TMC er helt like og da kan en jo lett skaffe deler! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.