Tine IV Startet 19.Februar.2007 Del på Facebook Startet 19.Februar.2007 (redigert) Ja det nærmer seg kjapt , nå er snart februar over og da er det nesten påsketur . Noen her på BP som skal på påsketur ? Første turen med Økosjefen for sesongen er påsketuren til Strømstad , og kansje som i fjor ut på Koster etter div bunkring i harrybyen . Astor REM Nord West og Tine III var på påsketur sammen i fjord , og det var en knall tur. Håper vi drar nedover i år også . Da vi kom ut på Koster , var det flere fra BP der . 3 siste åra har vi dratt onsdag før skjærtorsdag , første etappa har vært Engelsvik . Da vi som regel kommer seint avgårde den dagen pga jobb på folka, så rekker vi ned dit før det er bekmørkt. Også er det en grei etappe også ,påskeferie jo , skal ikke være no stress på sjøen. Går tidlig skjærtorsdag til HARRYBYEN ( Strømstad ) og shopper div melk å brød å sånn, så går turen ut til Koster . I fjord hadde vi felles midag som damene sto for (sild) , det er ikkenmo for meg . Men med det tillbehøret som hører til , så spiste jeg som en ulv . Håper kansje vi kan bruke denne tråden å se om det er fler her på BP som har tenkt å ta turen , håper å trur at det blir tur og ikke noe is som ødelegger alt .I fjord fikk vi (her i havna) Foldin skøyta den som kjører til Bastøya , den kjørte opp isen . Men det var bare såvitt det gikk , da isen var veldig tykk . Men vi slipper istullet iår . Så få høre fra dere , er det noen som har planer om HARRYTUR i påsken iår ? Kunne blitt,som i fjord . Et lite BP treff på Koster. Håper vi ser flere av dere . Og det er ikke lenge til , så det så......... Tine III Redigert 19.Februar.2007 av Tine III (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sydvesten Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Stauden II setter seil i retning av denne velrenomerte havnebyen på vestkysten av Sverige, lørdag før palmesøndag... blir vel den 30 mars det vil jeg tro. Siden vi ikke har vært på svenskekysten så tenker vi på bruke påskn til å gjøre oss litt kjent i området, Korste og sørover.... før ferien starter til St.hans. Så vi blir nok i området, og regner med at vi treffes til et uformelt treff et ellet annet sted, ser for oss å bruke hele påsken en ukes tid hos søts bror, såfremt det er vær som jeg kan like... særdeles dårlig skiføre.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
REM Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Så få høre fra dere , er det noen som har planer om HARRYTUR i påsken iår ? Kunne blitt,som i fjord . Et lite BP treff på Koster. Håper vi ser flere av dere . Og det er ikke lenge til , så det så......... Tine III Klart det blir tur Tine III. Astor og undertegnede planlegger å gå sørover allerede fredag/lørdag før Palmis. Nord-West skal vel også til Koster men her er jeg mer usikker på avgang. Det blir sildebord i år også og vi finner oss en plass i sundet mot Nord. Skal bli kos. Gleder oss som unger gjør vi. Treffes vi på Sletter en gang på lørdagen kanskje, og går sammen videre? Prekæs Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
"Mathilde" Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 (redigert) Det begynner virkelig å krible nå. Først båtutstilling i mars....så blir det å rive presenning...og så...lukten av polish...båtprat på opplagsplassen.....sterke meninger.....blanke skutesider......SJØSETTING Redigert 19.Februar.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 (redigert) Påsken skal tilbringes i båten med ungene, nærmere bestemt på talgjeholmen, har sperret av en liten vik der allerede Hadde ikke putene vært til omtrekking hadde jeg reist nå i vinterfeiren, nydelig vær i Rogaland i dag, blankt hav...var nede og så om båten og ble sjuge...lengter på sjøen.. Får ta oss en fisketur i midten av uka... Redigert 19.Februar.2007 av Sabeltann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 (redigert) Nor_west har store planer om Koster til påsken som i fjor,vi har ikke bestemt noen avgang.Men du skal ikke se bort fra vi slår følge på fredag eller lørdag når dere går Rem.Vi gleder oss også. Redigert 19.Februar.2007 av Nor_west (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 19.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Treffes vi på Sletter en gang på lørdagen kanskje, og går sammen videre?Prekæs Hadde jo vært knall det da ,ser jo så langt at det er samme gjengen som sist . Men vært hyggelig om vi hadde møtt flere . Ikke mange som blei rivi med her, men kansje ikke så mange som syntes det er ok med HARRYTUR heller.Det er et av din store høydepunkta det .Er lissom året's første tur det for Økosjefen , og kansje litt ekstra iår da hun ikke har vært med på en tur enda med den nye båten . Men var det å få ferdig alt da , men det for gå som det går det . REM og dere andre , vi prekas ettervært og satser på knallvær . Også sildeaften Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Espen C Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Det er nok mange som kunde tenkt seg en tur til Koster men jeg og mange andre har ikke båtvarmer så da blir det nok litt kaldt om bord så tidlig på sesongen Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Vi drar på en firmatur til Kiel den 5/4 til den 7/4 så får vi se om vi er ferdige med båtpussen Det hadde vært utrolig morsomt og tatt den turen til Koster og Strømstad eller motsatt og tatt det som en avslutning på Kurset og en kanonstart på båtsesongen. Men det kommer vel flere anledninger og treffes med vann under kjølen. Hilsen oss fire + en firbent Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Viktig å utstyre damen (båten) sin med noen slike pakker! : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...os=2&tot=15 Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Viktig å utstyre damen (båten) sin med noen slike pakker! : Hvorfor det ? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Astor Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Når det gjelder sildebordet i påsken så skal Nor_West ordne silda. Silda i år kommer fra Holmsbu-kanten fra fisker Larsen som er kongelig hoffleverandør til Nor_West. I år blir det kryddersild!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Silda i år kommer fra Holmsbu-kanten fra fisker Larsen som er kongelig hoffleverandør til Nor_West. I år blir det kryddersild!! Da er det bare den evig kampen med dieselvarmeren da , men skal vel få til noe . Jakta på nok en dieselpumpe er i gang , kjøpte jo en her på BP . Men den lekker den og , ny pumpe er foreløpig lite intresant . Sier jeg til Økosjefen hva en ny koster så , nei det er ikke lurt . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sydvesten Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Sier jeg til Økosjefen hva en ny koster så , nei det er ikke lurt . Tine III Det kan være et dilemma dette ja, men jeg pleier å bruke begrep som "det koster nesten ingenting"... Etter litt skuling så blir det akseptert... men problemet er nå at dette er gjensidig... når skipperfrua har handelt noe og jeg spør hva det koster, ja da har hun svaret klart Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
REM Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Hadde jo vært knall det da ,ser jo så langt at det er samme gjengen som sist . Men vært hyggelig om vi hadde møtt flere .Ikke mange som blei rivi med her, men kansje ikke så mange som syntes det er ok med HARRYTUR heller.Det er et av din store høydepunkta det . REM og dere andre , vi prekas ettervært og satser på knallvær . Også sildeaften Tine III Hva om vi hadde vært skikkelige gærne i år og dratt helt til Tanum. Starter vi i Palmehelga er vel mulighetene gode for at vi hadde fått plass på Tanum/Grebbestad. Litt mer å finne på der enn på Koster hvis vi blir liggende innpå ei uke. Stort svømmeanlegg og handlemuligheter i fleng (noe for Økosjefen tenker jeg?) og kramgoa låtar på resauranten om kvelden. Vi kunne jo bytte på også og avslutte med noen dager på deilige Koster? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 21.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Hva om vi hadde vært skikkelige gærne i år og dratt helt til Tanum. Er veldig enig der ja, hadde ikke blitt ei uke på Koster i påsken. Blitt noen dager i Strømstad og Koster , lissom ikke mye å finne på på Koster vis været er mindre bra også da . Tanum hadde vært knall REM. Men først varme , så knallvær . Og da er mye gjort , håper jeg da . Blir litt spesiell denna påsken , da Økosjefen aldrig har vært med på 1 tur men den nye skuta enda. Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Hva om vi hadde vært skikkelige gærne i år og dratt helt til Tanum. Vi kunne jo bytte på også og avslutte med noen dager på deilige Koster? Enig! Vi har snakket om det vi også. En drøy uke på samme plassen er ikke vår stil. Og kramgoa låtar skal jeg vel også klare, med litt vilje. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
kito Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Vi har planlagt å gå ned mot Marstrand/ Gøteborg i påsken i år sammen med noen venner. Starter fra Grebbestad hvor båten ligger i vinteropplag. Var litt irritert på meg selv da jeg har lagt alle kart i båten, og slet derfor litt med hvordan jeg skulle planlegge distanser og rute. Det var helt til jeg fant denne siden på internett http://kartor.eniro.se Dette er selvfølgelig ikke brukbart til navigering, men til grovplanlegging er det et godt hjelpemiddel. Ser ut til at man kan velge uttaskjærs eller innaskjærsrute stort sett hele veien. Ruta vi planlegger er Grebbestad - Lysekil - Gøteborg - Marstrand - Smøgen - Grebbestad. Jeg har aldri vært lenger enn til Smøgen så hvis det er noen steder man må innom så er jeg takknemlig for tips. Det viktigeste er ikke å leggen en plan, men å huske hvor man la den. Hvis værgudene ikke er med oss så blir vi bare liggende i Grebbestad med god fyr på varmeapparatet og velfylt vinkjeller. MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Hadde planlagt sjøsetting til påske, men med deler av fjorden islagt (skjedde i forrige uke), minus 10 grader SAMT en bitende østavindskuling, ser jeg ikke annet lyspunkt her enn at det er lyst om mårran når jeg står opp.... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mulligan Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Ikke tale om at jeg skal sitte i båten og fryse i Påsken. Jeg skal sørover for å spelle golf. Seiling hele sommeren. Golf vår og høst. Sturing inne og kverulering på Baatplassen om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 21.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 -11 og sterk østavind , så ser det jo ikke bra ut . Men kan skje mye på en mnd , så ifjor da det var 30 cm is. Fikk en til å brøyte det værste men en stor skøyte (Foldin som går til Bastøya ). Og vips så var vi mange som kom oss på påsketur , så vi må vente å se . Så jo veldig svart ut i fjor , men som sagt så gikk det jo bra . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Suzuki Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Ikke tale om at jeg skal sitte i båten og fryse i Påsken. Ja. Jo. Å sitte på dekk med en kaffekanne og se veldig travel ut, er ganske OK tidtrøyte. Jeg skal sørover for å spelle golf. Golf ? Ha, Ha. HAHAHHAH Sturing inne og kverulering på Baatplassen om vinteren. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sydvesten Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Jeg skal sørover for å spelle golf. Når potensen svikter og en ikke er i stand til å svinge kølla på skikkelig vis er nok sikkert dette fornuftig bruk av både baller og tid har jegh blitt fortalt av en gammel nabo.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Fiskmåsen Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 har sperret av en liten vik der allerede Dette hørtes ikke bra ut! Sperre av en vik for seg selv. Dette gjør man bare ikke på sjøen. Den som kommer først får ta plassen, så får man selv finne seg en annen plass. Dette er typisk Campingvogn tendenser. Men det er vel sånn det blir etterhvert i skjærgården. Båter med pyntegjerder rundt hvor blomsterpottene henger, og "campingkapteinen" i ny grilldress. Hvor blir det av havets frihet. Man kan da ikke bare stenge av en vik for seg selv! Jeg vil aldri finne meg i noe sånt. Jeg ville ha kappet stengslet og kastet på land. God Sommer Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Sperre av en vik for seg selv. Dette gjør man bare ikke på sjøen. Enig, men var ikke dette men som en spøk mon tro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.