Hydrox Startet 20.Februar.2007 Del på Facebook Startet 20.Februar.2007 Falt meg inn her under "Rally Norway" at vikingeskipet på Hamar ikke er et vikingeskip. Det som fallt meg inn var at det faktisk er en Oselvar, mere det enn vikingeskip i hvert fall. Karateristisk for Oselvaren er jo at den er bygget med 3 stk bord på hver side av kjølen, slik som "Oselvaren" på Hamar... Flere her inne som er enig med meg?? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Kan ikke si noe om det du spør om men Vikingskipet (kaller det det da det er det offisielle navnet) må være det flotteste byggverket vi har, kjempestort og ruver likevel ikke i terrenget, viser noe av røttene våre (vet nå ikke hvor mange vikinger der var på Hamar men skitt au, greit nok at det ligger der). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
sailorboy Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Ja selvfølgelig er det en Oselvar . Hadde selv en Oselvar i oppveksten på Bømlo der båten var av den gamle typen med det nederste bordet hugget til med øks. Men Oselvaren er jo en videreføring av båtbygger tradisjoner tilbake til vikingtiden, så da er det kanskje et vikingskip allikevel ? Se bare på http://home.online.no/~joeolavl/viking/oselvar.htm sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 her kan du se 3D tegninger; vikingskipet, er nok en slag kopi av oselvar Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Fant ikke noen virkelig gode bilder i farten men her er nå et par: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Tom J. Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Det er visst riktig at arkitekten har brukt de eldste beskrivelsene og tegningene av vikingskip/oselver. Det henger en oselver i taket rett ved siden kjøreporten. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Mener å huske at NRK hadde en aprilspøk for endel år siden, om at man vurderte å snu Vikingskipet på Hamar for å bruke det som båt på Mjøsa om sommerern. Husker at jeg syntes det var en fantastisk ide..... Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.