lano2 Startet 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2007 Pga været her sør, så vurderer jeg å bytte båt til en isbryter ..... Kan noen anbefale en ? - Nauticat ? http://www.nauticat.com/Default.aspx?Id=436827&BoatId=16 - CR Yacht 400 DS ? http://www.ays.com/new/cr400ds.htm - Nordship 40 DS ? http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=18674 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Dette er jo bare plastikk! Ta en titt på hjemmesiden til Motiva i Danmark. WWW. motivayacht.dk, mye bedre enn de andre. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Panco Plast stopper da ikke Astor ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Du har rett, glemte jo at Motiva fungerer. Besøkte denne for noen år siden ( 44 ), på vei til Bergen. Stiv kuling med kuldegrader: Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Jeg var en tur nede og så etter Hulda ved 07:00-tiden i morges. Minst åtte kalde, snø på dekk, 10 varme inne, og snøen på dekk tiner ingen steder. Bra isolasjon, Motiva mener jeg bruker samme metoden med sprøyteskum. Ellers så skal man jo naturligvis ikke stikke under en stol at plastbåter greier isen mye bedre enn det eierene ser ut til å tro. Med unntak av Astor. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Minnes et bilde hvor han lå på isen som en strandet hval ! (Sett inn bilde av uskyldige blå øyne,ondskapsfull latter og en svart liten sjel her ) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Har du fått 3fot-syken, Lano2? Båtene du linker til er jo veldig fine, men ikke finere enn den du allerede har. Hvis du skal bytte båt, kan jeg få Regina'n da? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Astor Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 (redigert) Ingen fare å kjøre i is bare man er litt forsiktig. Kjør forsiktig inntil iskanten. Gi på!! Legg båten oppe på isen slik at den knekkes ned. Pass på at isen ikke treffer innsugene dine i bunn eller annet som stikker farefullt ut i bunnen. Er isen tykk, få med deg en på baugen som kan se etter sprekker du kan sette baugen mot. Lykke til. Gevinsten er en flott råk, samt at du slipper å skrape av bunnstoffet til våren. Det er nå helt borte! Redigert 23.Februar.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lano2 Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Har du fått 3fot-syken, Lano2? Båtene du linker til er jo veldig fine, men ikke finere enn den du allerede har. Hvis du skal bytte båt, kan jeg få Regina'n da? Tja.... med så mye is her nede, så vurderer jeg en ekstra båt..... Selger nok ikke 35'eren, men kunne tenkt meg en isbryter i tillegg... Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Du kan jo klemme til skikkelig å kjøpe denne. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Slagskibet Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Tenk på Poseidon da. Ikke gjør det. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Skulle ikke Poseidon selge, da? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
lano2 Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Nå snør det bare 20 cm i timen, så jeg klarer meg vel uten isbryter... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.