Brutus Startet 23.Februar.2007 Del på Facebook Startet 23.Februar.2007 (redigert) Hva synes dere om denne? Hva med prisen? 578.000.- med D3-160. Synes denne så ut som en veldig praktisk WA til tur, fiske og transport av saker og ting. Men Doninger? Hva for et merke er det..? Noe østeuropeisk eller? Eneste minuset jeg biter meg litt merke i er den veldig enkle innredningen med åpen kabinløsning?? Men det kan jo også være litt praktisk når man tar båtens størrelse i betraktning. Doninger 7.10 WAC Redigert 23.Februar.2007 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Bygd i Sverige, så en doning er det jo. Synes det var dyrt for en enkel båt, jeg. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
vikers Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Da var denne varianter av Doninger bedre! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Brutus Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Ja, jeg synes også prisen var litt stiv for en såpass enkel sak. Den 28 fotern var jo fin, men der begynner vel vi å nærme oss millionen. Men det burde vært dører akter på styrehuset der. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Men det burde vært dører akter på styrehuset der. Jeg lurte mere på hvorfor døren var akter og ikke på siden Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Solgangsbris Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Båtene bygges i Uddevalla av Artic Marin - se http://www.articmarin.se/ Dyrt? Tja.... Bare en Volvo Penta D3 koster jo godt over 200 000. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 25.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Ja, de har dyr maskin ombord, men den var jo utrolig enkelt utstyrt ellers da. Denne Bella 652 så jo også veldig bra ut. Med Merc. 200hk diesel og en del mer utstyr som standard. At det er varmer/defroster med standard er jo veldig fordelaktig. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Kjekk båt, men er det ikke bedre å ha et kaffebord inne til den store seituren. Jeg ville holdt en knapp på bella. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 25.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Kjekk båt, men er det ikke bedre å ha et kaffebord inne til den store seituren. Jeg ville holdt en knapp på bella. Jo, der er jeg helt enig. Synes Skibsplast 675 HT også var et bra alternativ, men da er vi over på påhengs. Problemet er at den ikke produseres lengre.Den var vel litt for lik 730 HT. Men fellesnevneren for alle disse båtene, det er null av dem på bruktmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Dette er jo typiske helårs båter så vent til våren eller høsten før du kjøper da kan du finne et par lite brukt til en god pris. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
vikers Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Nå vet jeg ikke hva du skal bruke denne type båt til da, men denne er jo litt fin, da. Litt mer penger, men...men... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Brutus Svart 25.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 (redigert) Nå vet jeg ikke hva du skal bruke denne type båt til da, men denne er jo litt fin, da. Joda den Cobraen var fin. Men ikke helt det jeg er på jakt etter. Sikkert sjøsterk båt, men når nordvesten står inn fra Barentshavet og inn i Syltefjorden, så er det ikke den båten du ønsker å være i. Hadde den hatt et tett styrehus så hadde den vært ideell. Hadde Buster Magnum før, der var det konsoller med vindskjerm, men det ble for kaldt og guffent på transportetappene til hytta. Så da skal jeg ha båt hvor jeg kan sitte varmt og tørt. Nå fiser jeg rundt i en gammel Skibsplast i påvente av å finne "den rette" til en grei pris. Dvs. rundt 550K max. Er på jakt etter en rask sjøjeep med lukket styrehus, til tur, transport og for å dorge litt ut på fjorden. Jeg benyttter ikke båten til overnatting i det hele tatt, så noe Cab cruiser med CBC-dekk er ikke så aktuelt. Redigert 25.Februar.2007 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.