Tallisman Startet 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2007 Har skaffet meg en slik Silver marine gummibåt som auksjoneres på netthandlen som viser seg og holde dårlig på luften etter 2 dager er båten godt sammensunket med bløte pongtonger lurer på om det kan ha noe med kulden og gjøre. Båten ser ut for og være av god kvlitet ellers. er det noen andre som har vært borti silver marine gummibåt eller har tips og komme med i forbindelse med og holde luften innestengt i gummibåt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Har du skudd til ventilen i korrekt posisjon? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 det kan definitivt ha noe med kulde å gjøre. fenderne mine har vært nokså slappe siste uka. ellers prøv å helle litt såpevann over ventilene og se om det blir bobler Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Jeg opplevde på en gummibåt at ventilene måtte snus 180 grader for å tette - de var satt i konstant åpen posisjon ved pakking Ellers erfarte jeg at det er fort gjort å få hull på gummien i sommer. Lappet pent sammen - og når er båten tett. Ganske enkelt å lappe Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Lurer på åssen dere bruker gummibåtene deres jeg da. Har eid ( tenke tenke ) minst 5 gummibåter, men aldri behøvd å lappe noen av de en eneste gang. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Tine IV Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Den blir litt bløtere i kulda , det ser du på fendrane også det som det sies her ..... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Lurer på åssen dere bruker gummibåtene deres jeg da. Med kniv - do I need to say more? Guess so - skulle fjerne et pålimt feste for et snapdavit stabiliseringsstag som vi ikke trengte lenger på nye båten. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Ja, nettopp. Kniv har jeg ikke testet på mine båter, men du kan jo bekrefte at det går dårlig, så veit jeg det ... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 (redigert) Det skal det ikke bli noen vesentlig lufttrykksvinn i RIBen dag til dag når luft er pumpet inn ved lav temperatur selv nå i kulda. Jeg ville nok derfor kontrolere ventiler og overgang kjøl/luftpontonger. Dersom RIBen ikke er utstyrt med overtrykksventiler på luftpontongene, er det lurt å følge med på lufttrykket når temperaturen begynner å stige opp over 10 varmegrader og eventuelt slippe ut overtrykk - vanligvis gjøres dette ved å presse inn sentrumsventiltasten på selve luftventilen. Et hyppig sted hvor det kan dannes hull i RIBen, er innvendig ved overgangen mellom glassfiberkjøl, særlig dobbeltbunnet, og luftpontongene. Det har lett for å legge seg småstein og sand i dette området som kan gnisse små hull. Dette området bør derfor rengjøres særlig skånsomt. Redigert 24.Februar.2007 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 (redigert) Jeg ville nok derfor kontrolere ventiler og overgang kjøl/lufttamponger. Det er vel PONtonger vi snakker om - er det ikke? Redigert 24.Februar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 (redigert) Korrekt. Forsøker å rette opp feilene på noen av de tidligere innleggene. Takk for bistanden Bitteliten. Redigert 24.Februar.2007 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Gummi og lignende matrialer har aldri hvert veldig holdbare i minus grader. Ikke begyn å arbeide med pongtongene før det blir pluss grader, minus gradene gjør matrialet skjørt og skader oppstår lett. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Miranda Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Håndtaket i baugen på grand rib'n min er røket, hva slags lim er best å bruke for å reparere dette? Noen gode forslag Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
roaldbj Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Seatronic selger lim til å feste snapdavitere. De skriver i sin katalog: Lim for PVC eller Hypalon 185,- Kanskje du kan bruke dette limet etter grundig rengjøring. De pleier å være behjelpelige på telefon. Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Seatronic selger lim til å feste snapdavitere. De skriver i sin katalog: Lim for PVC eller Hypalon 185,- Kanskje du kan bruke dette limet etter grundig rengjøring. De pleier å være behjelpelige på telefon. Takk skal du ha, ringer jeg til dem og får lim,råd og veiledning Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 (redigert) Rubb flatene, rens med aceton el. Legg på 3 lag med lim - la limet tørke mellom hver gang slik at det ikke klebrer på begge flater. Når du fester biten som har falt av - ja da har du festet den. Så bom ikke Slik er bruksanvisningen på de limene jeg har vært borti. Redigert 25.Februar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Når du fester biten som har falt av - ja da har du festet den. Så bom ikke Slik er bruksanvisningen på de limene jeg har vært borti. Helt riktig! Dette er ikke stedet for prøving og feiling. Vær nøye med oppmåling. Du får den aldri av igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Har en Zodiac 310 rib som lekker litt i den ene ventilen, er det mulig å bytte denne??? Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.