Lysebotnen Startet 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2007 Er det noen som kjenner noe til denne type båt Sitér dette innlegget 28 Boknplast. 21 Naurstad, 25 Plattgatter, 8 Slepejolle m/5Cresent Link to post
Baywatch Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Henger meg litt på her. Går ut fra at Naurstad 24 (og 27) snekke har samme opphav som båten din. Vi har en ombygd 24' i dykkerklubben jeg er med i. Vet lite om bakgrunnen til disse båtene, men de er et vanlig syn blant holmer og skjær rundt Bergen, og sjelden ellers i landet. Det tyder på at produksjonen fant sted i bergensområdet. Ellers er båtene så ulike i layout og finish at her må det ha vært lagt opp til en meget høy grad av egeninnsats. Kanskje sågar støpingen ble gjort av den enkelte håpefulle selvbygger? Slikt var jo ikke uvanlig i de glade 70-årene. Håper noen har utfyllende info om disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Er det noen som kjenner noe til denne type båt Hei. Har du bilder av båt? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 (redigert) Eg har film men den ble ikke så bra.. Prøvde å lage den så liten som mulig Redigert 26.Februar.2007 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
At-le Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Eg har film men den ble ikke så bra.. Prøvde å lage den så liten som mulig Takk. Båten er pen og fint. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Lysebotnen Svart 26.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Er det noen som kjenner igjen denne båttypen? Sitér dette innlegget 28 Boknplast. 21 Naurstad, 25 Plattgatter, 8 Slepejolle m/5Cresent Link to post
SF Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Hei, kjenner ikke båten men har sett en og annen tilsalgs. Ut fra disse to linkene kan det se ut som om dette var en selvbygger båt og ikke en båtbygger som leverte dem. http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...FD?OpenDocument http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...91?OpenDocument Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.