Jump to content

Exide batterilader-erfaringer?

Figaro

Recommended Posts

Hei, jeg har lest mye om lading og ladere her på BP, og blitt endel klokere (tror jeg) Men diskusjonen og meningene dreier seg stort sett om ladere fra Biltema eller Clas O. Jeg skal ikke dra igang en ny diskusjon om lading, men jeg ville gjerne vite om noen har erfaring med Exide vanntette og vifteløse ladere.

Jeg har nemlig byttet hele batteripakken til Exide- 4 forbruksb. 1. startb. og 1. til baugpropell tils. 400ah og til en pris på 15000, da de forrige batteriene + lader mrk. HI-TEC fra TECSUP tok kvelden, grunnet overlading- dårlige batterier som fulgte med båten.

Jeg er blitt anbefalt en Exide duo 2 ganger 10A typenr.52812 så jeg kan lade begge forbrukspakkene samtidig. Og etter hva jeg har forstått trenger ikke startbatteriet lading så ofte, i og med at det lades av generatoren under fart.

Er det noen som kjenner til denne laderen? Gode/dårlige erfaringer? :confused:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Med en bobåt som du har ville jeg satset på en mye større lader.

Da kan du fråtse litt strøm til forbruk mens du lader i en gjestehavn, og likevel få relativt kort ladetid på batteribanken.

Ta en titt på Sterling CED laderne som Jørg her på forumet forhandler. Selv har jeg en 45 A lader. Ville ikke hatt en mindre enn den.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...